انتشار اولین ویدئو 4K‏ ناسا از فضا

فارنت: شاید زمانی تصاویر ویدئویی فضایی از کیفیتی نه‌چندان خوب برخوردار بودند اما حالا ظاهرا آن دوره را باید کاملا به فراموشی بسپاریم چرا که ناسا تصمیم گرفته ویدئوهایی با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را روی یوتیوب منتشر کند. ناسا در شبکه رسمی خود ReelNASA اعلام کرده است: «معرفی سرویس ویدئو ۴K، برای مشاهده زندگی در فضا پیشرفت عمده‏ای محسوب می‏شود. این دستاورد به محققان اجازه می‏دهد ویدئوهایی با رزولوشن و نرخ فریم بالا تهیه کنند و به دید جدیدی در انجام آزمایش‌های گسترده‏شان دست یابند.»

آژانس فضایی ایالات متحده ادعا می‌کند که فناوری ۴K اجازه می‏دهد به‌راحتی تصاویری خارق‏العاده از سیاره زمین و فعالیت‏های ایستگاه‏ فضایی تهیه کنیم و می‏خواهد همگان آنچه را که تا کنون تصویربرداری شده؛ مشاهده کنند. این آژانس انتشار ویدئوهای اولترا اچ دی در شبکه ReelNASA را آغاز کرده و قصد دارد به‌زودی ویدئوهای بیشتری منتشر کند.

ویدئوهای یوتیوبی که با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه گرفته می‏شوند نخستین بار اسفند ماه سال گذشته در دسترس قرار گرفتند و ناسا یکی از اولین‌هایی است که از این دستاورد جدید روی یوتیوب استفاده می‏کند.

این مساله را در نیز نظر داشته باشید که بسیاری از کامپیوترهای امروزی قدرت پخش ویدئوهای ۴K با رزولوشن ۶۰ فریم در ثانیه را ندارند و اگر کامپیوتر و نمایشگر شما از جمله آنها باشد کیفیت تصاویر از آنچه شما در این ویدئو می‏بینید بالاتر خواهند بود.