خبرگزاری مهر: کاربران می‏توانند از سرویس جدیدی که اخیرا در سکوت خبری و بی‏سر و صدا توسط گوگل، بزرگ‌ترین موتور سرچ دنیا وارد شده، استفاده کنند. گوگل سرویس جدیدی را با نام Google Now به امکانات و قابلیت‏های جدید خود افزوده که قابل توجه است. کاربران با استفاده از این برنامه و با پرسیدن سوال‏های ساده درباره مکان‏های اطراف خود می‏توانند دامنه اطلاعاتشان را افزایش دهند.برای مثال، زمانی را تصور کنید که در برابر برج ایفل در فرانسه ایستاده‏اید و از برنامه گوگل این سوال را می‏پرسید: «ارتفاع این برج چقدر است؟» سپس سوال شما در این برنامه مورد بررسی قرار می‏گیرد تا بتواند به آن پاسخ دهد.

افزودن این قابلیت جدید به امکانات و خدمات گوگل در حالی است که گوگل این برنامه جدید را به‌طور رسمی معرفی نکرده است. از دیگر قابلیت‏های این برنامه می‏توان به معرفی مکان‏های نزدیک کاربران بدون نام بردن آن مکان یا اطلاع یافتن از ابعاد ساختمان، طول رودخانه، عمق دریاچه و... اشاره کرد. این برنامه حتی قادر است زمان آغاز به فعالیت و کار یک شرکت یا بانک را نیز اعلام کند.

برای استفاده از امکانات این برنامه باید گزینه تشخیص مکان بر تنظیمات اسمارت‏فون یا تبلت‏های خود را فعال کنید تا با قرار گرفتن در مکان‏های مختلف و پرسیدن سوالات، گوگل بتواند به آنها پاسخ دهد.

این برنامه از قابلیت نصب بر پلت‌فرم‏های اندروید و iOS برخوردار است.

آغاز به‌کار بی‏سر و صدای سرویس جدید گوگل