ایرنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری فردی که با فروش اکانت بازی آنلاین در شبکه اجتماعی موبایلی کلاهبرداری کرده بود، نسبت به خرید اکانت بازی‌های آنلاین از پیام‌رسان‌های موبایلی هشدار داد. سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه مبلغ پنج میلیون ریال بابت خرید اکانت بازی آنلاین در شبکه اجتماعی موبایلی از او کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات از مالباخته و پی‌جویی فنی و پلیسی، عامل کلاهبرداری در شبکه اجتماعی موبایلی از شاکی که جوانی ۲۲ ساله اهل تهران و ساکن لنگرود بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی از شهروندان خواست مراقب افراد کلاهبردار هنگام خرید بازی‌های آنلاین باشند و برای خرید اکانت‌های بالاتر بازی‌ها، از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت‌ها از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند؛ چراکه فروشندگان شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزو مجرمان سایبری باشند، دور از انتظار نیست.