سرمایه‌گذاری10  میلیارد دلاری سیسکو در چین

همکاران سیستم: شرکت سیسکو از طرح جدیدی رونمایی کرد که به موجب آن طی سال‌های آتی ۱۰ میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری می‌کند و با این کار تمرکز بیشتری بر نوآوری و توسعه تحقیقات انجام می‌دهد. به گزارش وب‌سایت Zdnet، سیسکو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات شبکه‌ای از این اقدام به عنوان «فصل تازه» یاد کرد و توضیح داد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را با کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین (NDRC) به امضا رسانده است تا به موجب آن در صنعت محلی سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد.

سیسکو اعلام کرد به همراه شرکای چینی، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود را به توسعه نوآوری، کیفیت، تحقیق و توسعه‌(R&D) و ایجاد فرصت‌های شغلی اختصاص می‌دهد.

در این راستا «جان چمبر» رئیس هیات مدیره سیسکو، «چاک رابینز» مدیرعامل سیسکو، «وانگ یانگ» نخست‌وزیر چین و تعداد دیگری از مقامات دولتی این کشور در پکن با یکدیگر دیدار کردند.

مدیران شرکت سیسکو در پایتخت چین همچنین قراردادهایی را با «انجمن دانشگاه‌های علوم کاربردی» (AUAS) به امضا رساندند تا از این طریق برنامه‌های آموزشی برای مهارت‌های محلی در حوزه ICT را ارتقا دهند.

این شرکت تولیدکننده تجهیزات شبکه‌ای اعلام کرد سرمایه‌گذاری خود را طی دوره زمانی چهارساله بر مبنای «برنامه شبکه آکادمی سیسکو» انجام می‌دهد و در آن بیش از ۱۰۰ دانشگاه فعال در حوزه علوم کاربردی که مرکز AUAS آنها را معرفی کرده است، حضور می‌یابند.