رایورز: بسیاری از کاربرانی که این روزها نسخه موبایلی ویرایش جدید سیستم‏عامل مایکروسافت یا همان ۱۰ Windows Mobile را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‏اند این تجربه را دارند که برای باز کردن بخش پیام‏ها باید منتظر بمانند. زیرا این ویرایش آزمایشی هنوز مشکلات فراوانی دارد و روی دستگاه‏های مختلف به خوبی عمل نمی‏کند. ‏‏تمرکز اصلی مایکروسافت این روزها به تکمیل نسخه رایانه‏ای سیستم‏عامل ویندوز ۱۰ معطوف شده است. اما مدیران این شرکت اعلام کردند که به زودی نسخه موبایلی آن هم تکمیل می‏شود و کاربران در این زمینه هم قابلیت‏های جدید در اختیار می‏گیرند.

«گِرِگ سولیوان» مدیر ارتباطات مرکز دستگاه‏های الکترونیکی مایکروسافت توضیح داد با توجه به اینکه گروه توسعه مایکروسافت به صورت شبانه‏روزی روی نسخه رایانه‏ای ویندوز ۱۰ کار می‏کند، رفع هرگونه حفره یا افزودن قابلیت‏های جدید به نسخه موبایلی کار آسانی برای آنها است.

او گفت: «از اواسط ژوئیه به بعد تمرکز اصلی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ رایانه‏ای به ویندوز ۱۰ موبایلی معطوف می‏شود و از این تاریخ به بعد شاهد تحولات بزرگ روی دستگاه‏های الکترونیکی همراه خواهیم بود.»

مایکروسافت هنوز به درستی اعلام نکرده است که از چه تاریخی می‏توانیم نسخه نهایی ۱۰ Windows Mobile را در اختیار بگیریم. با این وجود برخی منابع آگاه گفتند که در ماه سپتامبر یا شاید زودتر می‏توان منتظر آن بود.