دنیای اقتصاد: کارگروه واژه گزینی رایانه با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در فرهنگستان زبان و ادب پارسی آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، اولین جلسه این کارگروه به همت کمیسیون نرم‌افزار و با حضور دبیر سازمان، نمایندگان کمیسیون نرم‌افزار و کمیسیون آموزش، معاون و نمایندگان گروه واژه‌گزینی فرهنگستان و مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران در محل فرهنگستان برگزار شد.

دراین جلسه اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، گفت: سازمان طی یک فراخوان عمومی از تمامی اعضای واجد شرایط و علاقه‌مند دعوت کرد تا برای حضور در کارگروه واژه‌گزینی رایانه اعلام آمادگی کنند.

رضانژاد با بیان اینکه موضوع «واژه گزینی فارسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» از ابتدا در برنامه هیات مدیره چهارم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران قرار داشت، تاکید کرد: سازمان از تمام توان و امکانات فنی و تخصصی خود برای مشارکت و تداوم فعالیت این کارگروه بهره خواهد برد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: امیدواریم بتوانیم با حضور و مشارکت متخصصان فناوری اطلاعات و همکاری فرهنگستان، برای لغات و اصطلاحات فاوا، واژه‌های مناسب فارسی انتخاب کنیم و به نتایج موردنظر دست یابیم.