خبرگزاری مهر: معاون شرکت مخابرات ایران از ارائه درخواست نزدیک به ۴۶۵۰ مگابیت پهنای باند اینترنت به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: تا زمانی که این ظرفیت، تامین نشود مخابرات اینترنت نمی‌فروشد.

داوود زارعیان در مورد میزان درخواست پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت مخابرات ایران نزدیک به ۴ ماه است که درخواست تامین پهنای باند مورد نیاز خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت داده است اما تاکنون این شرکت، پاسخی به این درخواست نداده است.

وی با اشاره به اقدام رگولاتوری در دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان به دلیل بی‌کیفیتی تاکید کرد: مخابرات درخواست خود را برای ارائه نزدیک به ۳۰ لینک STM۱معادل بیش از ۴۶۵۰ مگابیت بر ثانیه پهنای باند، به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه داده است که به تفکیک می‌توان به درخواست ۴ لینک STM۱در استان خراسان رضوی، ۱۰ لینک STM۱در استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی و ۲ لینک STM۱در هر یک از استان‌های همدان، کرمان و مرکزی اشاره کرد. معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بین ۳ تا ۴ ماه از این درخواست‌ها می‌گذرد گفت: مخابرات بحثی برای توقف فروش ندارد. اگر پهنای باند را تحویل دهند، واگذاری را انجام می‌دهیم و تلاش خود را برای تامین پهنای باند نیز به کار خواهیم گرفت اما درصورتی که پهنای باند به مخابرات اختصاص نیافت حقوق مشترکان قبلی را ضایع نخواهیم کرد و با هدف حفظ مشترکان فعلی، اینترنت نمی‌فروشیم.

وی در مورد بدهی ۳۵۰ میلیاردی مخابرات که طبق اعلام شرکت زیرساخت دلیلی بر عدم تامین پهنای باند مورد نیاز این شرکت عنوان شده است نیز گفت: شرکت مخابرات ایران مشتری اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه پهنای باند اینترنت و لینک‌های بین شهری است و از گذشته نیز با این شرکت مراودات مالی گسترده داشته است.

زارعیان ادامه داد: از آنجا که شرکت مخابرات ایران بخش عمده‌ای از طلب شرکت ارتباطات زیرساخت را از مشترکان دریافت می‌کند، تاخیر در پرداخت هزینه‌ها به شرکت زیرساخت امری طبیعی است و در طول ۶ سال گذشته وجود داشته است و آنچه هم اکنون اتفاق افتاده است جای سوال دارد.