رانندگی در دنیای مجازی سه‏بعدی  با هدست فناورانه

راننده‏ای به نام «مت‏ پاورز» از شرکت «دریفت فرمول» خودروی Roush Stage ۳ Mustang خود را با استفاده از نوعی هدست فناورانه با موفقیت در دنیای واقعی به حرکت در آورد درحالی‌که در واقع این هدست وی را در دنیای مجازی سه‏بعدی قرار داده بود. به گزارش «ایسنا»، پاورز که هدست Oculus Rift را بر سر گذاشته بود، به جای جاده آزمایشی که وی در واقعیت روی آن حرکت می‏کرد، تخته‏سنگ‏های در حال سقوط، صخره‏ها، جاده در حال واژگونی و سایر عناصر بازی‏های مجازی را می‏دید.

وی این آزمایش را به عنوان بخشی از مجموعه آزمایش‏های «Titanium» برای شرکت روغن‏سازی Castrol انجام داد. این آزمایش‏ها که برای ارتقای محصولات برتر این شرکت طراحی شده‏اند، برای شکستن مرزهای آنچه در حین فرآیند راندن یک وسیله‏نقلیه پیش می‏آید، طراحی شده‏اند.

این چالش نیازمند طراحی نوعی سیستم سفارشی برای رهگیری حرکات خودرو در جزئیات ریز و شبیه‏سازی آنها در زمان واقعی در دنیای مجازی بود. برای کار کردن با هدست Oculus Rift، «آدم آمارال» و «گلن سنیدر» دو ماه را به آزمایش‏کردن و نصب مجموعه‏ای از حسگرها در درون خودرو برای نظارت بر زاویه رانندگی، چرخش چرخ، ترمز، موقعیت کنترل بنزین، نیروی محرکه و مولفه‏های دیگر اختصاص دادند.