براساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک منبع نزدیک به سامسونگ، این شرکت کره‌ای قصد دارد طی هفته جاری از نسل جدید تبلت‌های بالا رده خود تحت‌عنوان گلکسی تب اس ۲ رونمایی کند.

به گزارش فارنت، طبق اطلاعاتی که وب‌سایت GSM برملا کرده، سامسونگ در دوشنبه هفته جاری در مراسمی دو نسخه ۸ و ۷/ ۹ اینچی از سری گلکسی تب اس ۲ را معرفی خواهد کرد. دو تبلت جدید ۸ و ۷/ ۹ اینچی گلکسی تب اس ۲ قرار است نقش جایگزینی برای مدل‌های ۴/ ۸ و ۵/ ۱۰ اینچی گلکسی تب اس را که سال گذشته به بازار عرضه شده است بازی کنند.

هر دو محصول بالا رده هستند و از سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و بدنه‌ای بسیار نازک (کمتر از ۶ میلی‌متر) بهره خواهند برد. بر این اساس نسخه ۸ اینچی گلکسی تب اس ۲ همان‌گونه که عیان است، از صفحه‌نمایشی ۸ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل بهره خواهد برد، این در حالی است که مدل دیگر این سری دارای صفحه‌نمایشی ۷/ ۹ اینچی از نوع Super AMOLED با همان وضوح تصویر ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل خواهد بود.

هر دو تبلت جدید سامسونگ همچون آی‌پد ایر اپل، نسبت تصویر ۴:۳ را برای شفافیت هرچه بیشتر تصویر ارائه خواهند داد. قلب دو تبلت جدید ۸ و ۷/ ۹ اینچی گلکسی تب‌اس‌۲ سامسونگ را قرار است پردازنده وطنی اگزینوس ۷۴۲۰ که بر پایه معماری ۶۴ بیتی طراحی شده و در پرچمداران گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج نیز به‌کار گرفته شده است، در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.