میلیون‌ها کیلومتر پرواز رایگان جایزه هکرهای United

آی‌تی ایران: دو هکر به خاطر پیدا کردن مشکلات امنیتی در شبکه خط هوایی United آمریکا موفق به دریافت جایزه میلیون‌ها کیلومتر سفر مجانی هوایی شدند.

در ماه مه ‌سال گذشته شرکت هوایی United جایزه‌ای را برای هکرهایی قرار داد که بتوانند سایت و شبکه این شرکت را هک کنند. سخنگوی این شرکت روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که دو نفر موفق به دریافت حداکثر جایزه یعنی یک میلیون مایل ( ۶/ ۱ میلیون کیلومتر) پرواز رایگان شده‌اند. تعداد دیگری نیز جوایز کوچکتری گرفته‌اند.

با یک میلیون مایل جایزه یک نفر می‌تواند بارها مسیر آمریکا به شرق آسیا را با فرست‌کلاس یا ۲۰ سفر داخلی آمریکا بپیماید.

سخنگوی United حاضر نشد بگوید این هکرها چه نوع مشکلات امنیتی را کشف کرده‌اند اما گفت که اطلاعات آنها باعث شد که شبکه‌های کامپیوتری این شرکت امن‌تر شود.

شرکت United از سال ۲۰۱۲ تا کنون با مشکلات تکنولوژی مختلفی روبه‌رو بوده است. در یک مورد تمامی پروازهای این شرکت به حالت تعلیق درآمد و بیش از ۱۰۰۰ پرواز با تاخیر انجام گرفت. این موضوع باعث انتقادهای بسیاری نسبت به شبکه کامپیوتری این شرکت شد.

اما این فقط شرکت United نیست که از هکرهای کلاه سفید برای یافتن مشکلات امنیتی خود استفاده می‌کند. یاهو، گوگل و مایکروسافت نیز جوایزی برای هکرهایی که قادر به نفوذ به شبکه این شرکت‌ها باشند را در نظر گرفته‌اند.

برخی از این شرکت‌ها قوانین مشخصی برای ارایه جایزه به هکرها دارند.