فارنت: یکی از امکاناتی که خریداران گوشی همراه به‌تازگی به اهمیت آن پی برده‏اند دو سیم‏کارت بودن آن است. شرکت‏های تولیدکننده گوشی همراه هم با توجه به این حساسیت این روزها دست به تولید گوشی‏های همراهی زده‏اند که از دو سیم‏کارت پشتیبانی می‏کند.

اگرچه در برخی از کشورها همچون ایالات‏متحده هنوز بازار گوشی‏های دو سیم‏کارت آن چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته، با این حال به نظر می‏رسد این دسته از گوشی‏های هوشمند در سایر بازارهای بین ‏المللی همچون کشورهای آسیایی فروش خوبی را به همراه داشته ‏اند. طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته توسط موسسه Strategy Analytics،گوشی‏های دوسیم ‏کارت بیش از یک‏سوم بازار گوشی‏ های هوشمند در سال ۲۰۱۶ را در اختیار خواهند داشت.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه مذکور، ۴۳۱ میلیون گوشی‏ هوشمند دو سیم‏کارت تنها در سال گذشته فروخته شده که پیش‏بینی این رقم در سال ۲۰۱۶ با ۱۹ درصد افزایش به ۵۱۴ میلیون برسد. اگر برآوردهای صورت گرفته توسط موسسه Strategy Analytics درست از آب دربیاید، تولیدکنندگان گوشی‏های هوشمند در سال آینده یک‏سوم محصولات خود را به قابلیت پشتیبانی از دو سیم‏کارت به صورت همزمان تجهیز خواهند کرد. به نظر می‏رسد روند رو به رشد فروش گوشی‏های هوشمند دو سیم‏کارت در جهان، به دنبال افزایش تقاضا در دو کشور بسیار بزرگ چین و هند صورت گرفته است.

به عقیده Linda Sui، تحلیلگر ارشد موسسه Strategy Analytics، مردم این کشورها به دنبال کاهش و از طرفی تفکیک هزینه‏های مکالمه و مصرف دیتای خود هستند. هرچند شرکت‏های بزرگی همچون سامسونگ، لنوو و Micromax گوشی‏های هوشمند دو سیم‏کارت مبتنی بر اندروید خود را اغلب راهی بازار چین و هند می‏کنند، با این حال به نظر می‏رسد کماکان اپل معتقد است که یک گوشی هوشمند لوکس نباید از دو اسلات سیم‏ کارت بهره ببرد.