جی اس ام: آیا تا کنون به ری‏استارت کردن ویندوزفون خود نیاز پیدا کرده‏اید؟

گوشی‏های ویندوزفونی، به‏لطف رابط کاربری سبک و بسیار روان، به‏ندرت هنگ می‏کنند و به همین دلیل هم معمولا احتیاجی به ری‏استارت کردن آنها پیدا نمی‏کنید. اما به هر حال طبیعی است که گاه ری‏استارت کردن گوشی لازم شود. اگر شما هم از کلیدهایی که برای ری‏استارت کردن استفاده می‏شود خبر نداشته باشید، حتما به‏جای ری‏استارت، گوشی‏تان را خاموش و روشن می‏کنید؛ یعنی اول با نگهداشتن کلید پاور و بعد هم سوایپ کردن به سمت پایین دستگاه را خاموش می‏کنید و وقتی از خاموش شدنش مطمئن شدید، دوباره با گرفتن پاور آن را روشن می‏کنید.

اما چرا باید این کار را بکنید وقتی به‏راحتی می‏شود همه این کارها را تنها با فشار دادن دو کلید انجام داد؟ ویندوزفون این امکان را به شما می‏دهد که با فشار دادن همزمان کلید کم کردن صدا و پاور و نگه داشتن آنها به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه به‏سادگی گوشی‏تان را ری‏استارت کنید تا دیگر لازم نباشد منتظر خاموش شدن آن بمانید و بعد به‏طور دستی روشنش کنید.

البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که گاه این راهکار هم جوابگو نیست، به‏خصوص اگر هنگ کردن گوشی به‏علت قرار گرفتنش در گرمای آفتاب باشد. در این گونه مواقع تنها راه چاره جدا کردن باتری و قراردادن دوباره آن در سر جای خود است، البته پیش از این کار باید گوشی را در جایی خنک قرار دهید.