فارنت: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‏ایم، اپل قصد دارد همچون مک‏بوک‏ جدید، نسل بعدی گوشی هوشمند خود را هم به فناوری فورس‏تاچ مجهز کند.

در همین رابطه دیروز اطلاعاتی به دست آمده که برملا می‏کند هوآوی نیز در نظر دارد در آینده‏ای نه چندان دور از یک بلند قامت جدید که به صفحه‏نمایشی به قابلیت فورس‏تاچ تجهیز شده رونمایی کند. در ابتدا باید یادآور شویم که قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‏دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‏نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم کند.

به بیانی ساده‏تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‏نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد کنید، قابلیت‏های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آنها را نخواهید داشت. براساس اطلاعات قبلی، یقین داریم که نسل بعدی گوشی آی‌فون با بهره‏گیری از این قابلیت راهی بازار خواهد شد، با این حال لودهنده معروف توییتری @evleaks تصویری را از بلند قامت بعدی سری «Mate» هوآوی برملا کرده که ادعا می‏شود این محصول نیز به فناوری فورس‏تاچ تجهیز شده است. اکثر گوشی‏های تحت سری Mate هوآوی از صفحات نمایش بزرگ جثه برخوردارند به گونه‌ای که می‏توان آنها را در رده فبلت‌ها قرار داد. Evan Blass همچنین بیان می‏کند از این محصول بالا رده هوآوی که به نوعی نسخه ارتقا یافته P۸ هم محسوب می‏شود، قرار است طی روند برگزاری مراسم این شرکت در نمایشگاه IFA برلین که ماه آینده برپا خواهد شد رونمایی شود.