سامانه‏ ای برای نظارت 360 درجه‏ای بر منزل ازراه دور

مهندسان ابزاری به نام Branto Orb ارائه داده‏اند که می‏تواند نظاره‏گر یک اتاق در نمای ۳۶۰ درجه باشد.

به گزارش «ایسنا» این سامانه دارای فناوری‏های ارتباطاتی، امنیتی و خودکار خانگی است و یکی از انواع سیستم‏هایی است که به کاربر در نظارت و برقراری ارتباط و کنترل‏کردن منزلش کمک می‏کند.

شرکت Branto در آمریکا این سامانه را نوعی سیستم هوشمند خانگی بی‏سیم توصیف کرد و در واقع دستیار هوشمند شخصی به شمار می‏آید. این ابزار سطوح لبه‏تیغی از ارتباطات را با حضور از راه دور کامل ارائه می‏دهد و فشرده، شیک و قابل ‏حمل است.

ویژگی‏ که این ابزار را در میان رقبایش متمایز ساخته، دوربین ویدئویی متحرک تمام‏اچ‏دی آن است که ۳۶۰ درجه می‏چرخد و می‏تواند به بالا و پایین نیز نگاه کند. این امر به کاربران امکان دیدن هر چیزی را در اتاق می‏دهد. همچنین اتصال این سامانه از طریق ارتباطات دوطرفه تعبیه‏شده، آن را برای برقراری ارتباط از راه دور با اعضای خانواده در منزل مناسب می‏سازد.

فیلم‏های گرفته شده توسط این دوربین از طریق نوعی برنامه‏ نرم‏افزاری همراه آن به گوشی‏های اندروید یا iOS فرستاده می‏شوند. این برنامه‏ نرم‏افزاری همچنین به کاربران امکان کنترل‏کردن جهت دوربین از راه دور را می‏دهد، بنابراین آنها می‏توانند از آن برای ویدئوکنفرانس و انتخاب فردی که می‏خواهند به وی نگاه کنند، استفاده کنند.

سامانه Branto Orb همچنین می‏تواند به تلویزیون متصل شده و این امر امکان تماس‏های ویدئویی را آسان می‏کند.

ویژگی‏های این سیستم آن را به‌عنوان راهکاری امنیتی برای منازل تبدیل می‏کند و دوربین ویدئویی آن دارای عملکرد دیدن در شب است و مجهز به آشکارسازهای حرکتی و صوتی است.

کاربران می‏توانند چنانچه ابزار Branto Orb حرکت یا صدای مشکوکی را شناسایی کند، از طریق برنامه‏نرم‏افزاری گوشی همراهشان از آن آگاه شوند و فیلم ویدئویی از داخل منزل به سرعت در اختیار آنها قرار می‏گیرد.

کاربران همچنین می‏توانند با استفاده از Branto Orb ابزار سازگار در منزلشان را از راه دور کنترل کنند. عملکرد کنترل مادون قرمز این ابزار امکان کنترل سیستم‏هایی مانند تلویزیون یا سامانه‏های تهویه هوا برای کاربران را در غیاب آنها ممکن می‏سازد.

همچنین می‏توان از دوربین آن برای فیلمبرداری از مراسم‏هایی مانند جشن تولد استفاده کرد و افراد می‏توانند شبکه‏ای متشکل از چهار Branto Orb را برای نظارت بر بخش‏های مختلف منزلشان ایجاد کنند.

سامانه مزبور توسط سوکت دیوار نیرودهی می‏شود و باتری آن دارای قدرت ۳۰۰۰ میکروآمپر است که می‏تواند بسته به نوع و میزان استفاده از Branto Orb از ۳ تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد. همچنین نوعی مموری ۱۶ گیگابایت در داخل این سیستم تعبیه شده است.

سامانه Branto Orb از وای‏فای و اتصال بلوتوثی پشتیبانی می‏کند و انتظار می‏رود ماه دسامبر عرضه شود.