اپل به دنبال تست خودروی بدون راننده

آی‌تی‌ایران: هنوز چند ماه از شایعه حضور اپل در دنیای خودرو نمی‌گذرد که حالا روزنامه گاردین اعلام کرده این شرکت به دنبال آزمایش خودروی بدون راننده خود است.

گاردین گزارش داده که اپل با برخی مقاماتGoMentum Station برای تست خودروی اپل دیدار کرده است. این منطقه قبلا یک پایگاه ارتشی نزدیک سانفرانسیسکو بوده و هم اکنون به یک منطقه حفاظت شده برای خودروهای بدون راننده تبدیل شده است. این منطقه ۵ هزارهکتاری بزرگ‌ترین‌ مرکز آزمایش خودروهایی است که با اپلیکیشن یا کنترل از راه دور کار می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها از جمله هوندا برای تست تکنولوژی‌های اتوماسیون خودروهای خود از آن استفاده کرده‌اند. گاردین نامه‌ای از مهندسان اپل را خطاب به این مرکز منتشر کرده که خواستار زمان بندی برای استفاده از آن شده‌اند.

زمان این تست و اینکه اپل می‌خواهد از این مجموعه چه استفاده‌ای انجام دهد اما هر چه هست پروژه مخفیانه‌ای است که این شرکت همانند سایر شرکت‌های تکنولوژی مثل گوگل و Uber در حال دنبال کردن آن‌ هستند، مشخص نیست. در همین حال گاردین گزارش داده که اپل یک ساختمان در چند کیلومتری مرکز خود در کالیفرنیا برای تکنولوژی‌های مربوط به اتومبیل ایجاد کرده که شامل لابراتوار و فضای ورک‌شاپ و همچنین امکانات امنیتی زیادی است.