پاسخ مدیرعامل‌کسپرسکی به اتهامات اخیر علیه این شرکت

ایتنا: خبرگزاری رویترز به تازگی گزارشی را در حوزه آنتی ویروس‌ها منتشر کرد. در این گزارش رویترز مدعی شده که کسپرسکی بدافزارهایی را طراحی و به‌طور ویژه آنها را بین راهکارهای امنیتی شرکت‌های رقیب منتشر کرده تا عملکرد این نرم‌افزارها دچار اختلال شود و سهم بازار کسپرسکی بالا بکشد. به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده محصولات کسپرسکی در ایران) یوجین کسپرسکی، مدیرعامل این شرکت حالا در متنی به این اتهامات پاسخ داده است.

او در خصوص ادعای خبرگزاری رویترز گفته است: می‌توان داستان رویترز را باور کرد؛ اما به شرطی که به جزئیات دیگر این داستان فانتزی هم اشاره می‌شود؛ اینکه محققان کسپرسکی در دخمه‌های زیرزمینی بدافزارها را طراحی و سوار بر خرس‌های قطبی آنها را بین دشمنان

منتشر می‌کردند.

داستان خبری رویترز برپایه اطلاعاتی از سوی «کارکنان سابق» کسپرسکی که نمی‌خواستند نام‌شان فاش شود بنا شده است، درحالی که تمام اتهام‌های رویترز علیه کسپرسکی کاملا بی‌پایه و اساس است.

اما بیایید این خبر جعلی را با ترازوی عقل و منطق بررسی کنیم. معمولا کارکنانی که با دلخوری از سازمانی جدا می‌شوند درباره کارفرمایان سابق خود بد و بیراه می‌گویند، اما در این مورد، رویترز دروغ‌های بی شاخ و دمی را کنار هم ردیف کرده است.

شاید این «منابع خبری» با حرف‌های خود موفق شدند گزارشگران رویترز را حسابی تحت تاثیر قرار دهند تا این خبر منتشر شود، اما واقعیت آن است که انتشار یک خبر با برچسب «انحصاری» آن هم بدون منابع یا شواهد موثق تنها یک کار خبری ضعیف است.

باید منتظر ماند و دید این «منابع خبری» در گزارش بعدی خود چه داستان‌هایی را علیه کسپرسکی سر هم می‌کنند و چه کسی ممکن است حرف‌هایشان را باور کند.

او در ادامه این نامه داستان خبری رویترز را معجونی از چند خبر واقعی و انبوهی از خیال و فانتزی می‌داند. مدیرعامل این شرکت نر‌م‌افزاری تاکید می‌کند که چنین دروغ‌ها و تهمت‌ها چیز جدیدی نیست. به چشم بعضی‌ها شما همیشه گناهکار هستید مگر آنکه خلافش ثابت شود. اما امیدوارم مردم با دیدی باز به بی‌اساس بودن این اتهامات کذب و غیرمنطقی پی ببرند.