گروه بنگاه‌ها: مدیر ارشد فروشگاه اینترنتی بامیلو گفت: خرید اینترنتی حجم زیادی از خرده‌فروشی در کشورهای توسعه یافته را به خوداختصاص داده است، اما هدیه واقعی آنها به تجارت، نه غصب بازار که داد و ستد آگاهانه و گسترده بوده است.

سحر شیشه گر با بیان اینکه از نخستین تراکنش آنلاین بین خریدار و فروشنده نزدیک به ۳۶ سال می‌گذرد، افزود: فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون، E-Bay و علی‌بابا، در سراسر دنیا شناخته‌شده‌اند و این موضوع در ایران نیز پدیده‌ای نو اما به شدت رو به گسترش است، تا آنجا که هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار مجموعه از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نماد اعتماد الکترونیکی (E-Namad) را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ضریب نفوذ بیش از ۵۰ درصدی اینترنت در ایران، زمینه مناسبی برای موفقیت در این حوزه ایجاد می‌کند، اما بدون شک این موفقیت در انتظار آن دسته از مجموعه‌هایی خواهد بود که از دانش و تجربه کافی بهره برده‌اند؛ مجموعه‌هایی که برخی از آنها نه تنها در ایران بلکه در بیش از ۳۰ کشور دنیا، تجربه موفقی در خرید اینترنتی از خود به جا گذاشته‌اند.

مدیر ارشد فروشگاه اینترنتی بامیلو در آستانه یک سالگی این مجموعه تصریح کرد:راحتی خرید و نداشتن محدودیت مکانی و زمانی در کنار امکان انتخاب گسترده و صرفه‌جویی در پول مهم‌ترین دلایلی است که خریدار را به سمت فروشگاه‌های اینترنتی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد:فروشگاه‌های اینترنتی مانند بامیلو در واقع یک بستر مناسب برای ایجاد بازاری با کالاهایی با قیمت واقعی و در دسترس همگان هستند. این فضا با شفافیتی که خاص آن است فرصتی برای قیمت‌گذاری طبق خواست واسطه‌ها نمی‌گذارد و بر مبنای منطق صحیح بازار در خرید و فروش پیش می‌رود.

به‌راحتی می‌توان گفت که در ذهن خریدار و حتی دست‌اندرکاران بازار، فضایی که این چنین شفافیتی در مبادلات خود دارد، قابل اعتمادترین فضا برای داد و ستد است.

شیشه‌گر افزود: پیش از ورود تجارت به بستر آنلاین، قیمت‌گذاری‌های غیر واقعی در بازارهای تخصصی یا در فروشگاه‌هایی در مکان‌هایی با دسترسی محدود، قیمت واقعی کالا، بیشتر دچار خدشه می‌شد اما امروز فضای اینترنت به انحصارطلبی پایان داده‌ و امکان ایجاد فضای کسب‌وکار رقابتی را در تمام زمینه‌های خرید و فروش به وجود آورده‌ است.