خبرگزاری مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح جا‏به‏ جایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره تلفن مشترک - ترابردپذیری شماره - طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

صادق عباسی شاهکوه از بررسی اجرای طرح جابه‌جایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره مشترک خبر داد و گفت: با هماهنگی اپراتورها و سایر دستگاه‌های مربوطه، پیش‌بینی می‌شود طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این طرح اوایل سال آینده عملیاتی شود. وی با اشاره به جلسه هماهنگی اجرای این طرح همزمان با هفته دولت خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این جلسه، اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی خواهد شد. عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی موبایل نیز گفت: مهلت ارائه تقاضا برای فعالیت در بازار اپراتورهای مجازی موبایل ۱۵ مرداد به اتمام رسید و طبق بررسی‌های رگولاتوری، ۵۱ شرکت تقاضای خود را برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بررسی این تقاضاها را به‌زودی آغاز خواهیم کرد افزود: تا دو ماه آینده این تقاضاها تعیین تکلیف شده و اجرای این پروژه نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد. «ترابردپذیری شماره تلفن همراه» فرآیندی است که مشترک تلفن همراه می‏تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از یک خدمات‌دهنده تلفن همراه به خدمات‌دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند.

با اجرایی شدن این پروژه، امکانی به‌وجود می‏آید که مشترکان می‏توانند ۲ بار در سال، بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند. این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم‌اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‏شود.