همکاری گوگل و توییتربرای گسترش دامنه خدمات جست‌وجو

خبرگزاری فارس: گوگل و توییتر دامنه همکاری‌های خود را گسترش داده‌اند تا توییت‌های کاربران در فهرست لینک‌های جست‌وجو شده از طریق رایانه‌های رومیزی هم قابل مشاهده باشد.

این دو شرکت در ماه می‌ امسال هم قراردادی منعقد کردند تا به موجب آن توییت‌های کاربران در نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر شود. اما این همکاری محدود به کاربران تلفن همراه و تبلت بود.

دسترسی به توییت‌های کاربران در حین جست‌وجو در گوگل برای برخی از کاربران که دوست دارند از جدیدترین تحولات و اخبار در ارتباط با موضوعی خاص مطلع شوند، بسیار مفید است. این توافق از یکسو به نفع توییتر است، زیرا به این شرکت امکان می‌دهد تا بر تعداد بازدیدکنندگان خود بیفزاید و از سوی دیگر گوگل نیز می‌تواند مطالب به روزتر و جالب‌تری در دسترس علاقه‌مندان موضوعات مختلف قرار دهد.

جزئیات مالی این توافق افشا نشده و برای اعلام این موضوع به جای صدور اطلاعیه رسمی به ارسال یک توییت اکتفا شده است. دو طرف یک بار در سال ۲۰۰۹ هم توافق‌نامه مشابهی برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها امضا کرده بودند، اما این توافق در سال ۲۰۱۱ لغو شد. توییتر در ماه‌های اخیر با کاهش درآمد و سقوط ارزش سهام در بازار سهام مواجه بوده و امیدوار است با توافق جدید بتواند شرایط را به نفع خود تغییر دهد.