از بین بردن ایمیل‌های ارسالی برای همیشه

دنیای اقتصاد: چندی پیش در همین‌جا افزونه‌ای به نام undo send را به شما معرفی کردیم که به شما اجازه می‌داد در صورت تمایل جلوی ایمیل‌های ارسالی خود را بعد از ۳۰ ثانیه بگیرید، اما اگر بعد از این ۳۰ ثانیه یا حتی دیرتر از ارسال ایمیل‌ خود پشیمان شدید باید چه کار کنید‌؟ برای این مشکل هم یک افزونه کاربردی وجود دارد.

افزونه‌ای که به شما اجازه می‌دهد ایمیل‌های ارسال شده و حتی ایمیل‌هایی را که یک روز یا بیشتر ارسال کرده‌اید را از دسترس گیرنده خارج کنید. این افزونه Dmail نام دارد. این افزونه که برای کاربران پست الکترونیکی جی‌میل طراحی شده به آنها اجازه می‌دهد که هر زمان تمایل داشتند، ایمیل‌های ارسال شده خود به فرستندگان مختلف را از بین ببرند، البته منظور از بین بردن به این معنی نیست که حتما فرد گیرنده هم باید این افزونه را روی مرورگر خود نصب داشته باشد.

بلکه کار Dmail به این شکل است که ایمیل‌های ارسالی شما را رمز‌گذاری می‌کند و از این طریق دیگر فرستنده نمی‌تواند از محتویات داخل آن سر در بیاورد.

با نصب این افزونه روی مرورگر،‌ یک بخش جدید با نام Dmail به سرویس جی‌میل شما اضافه می‌شود و هر گاه از طریق این افزونه ایمیل‌های خود را ارسال کنید پیامی با نام «این پیام از بین رفته و در دسترس‌ نیست» برای فرد گیرنده به نمایش در خواهد آمد.

بسیاری از کارشناسان وب معتقدند افزونه Dmail نسبت به افزونه undo send از امنیت بالاتر برخوردار است. این افزونه کاربردی که از آن می‌توان به‌عنوان یک نجات‌دهنده هم یاد کرد، از طریق فروشگاه مرورگر کروم، در اختیار کاربران قرار گرفته است.