فارنت: شرکت کره‏ای ال‏جی از صفحه ‏کلید قابل‏ حمل، جمع‌شدنی و مستحکم LG Rolly برای به‌کار گیری هنگام تایپ با موبایل و دیگر ابزارهای هوشمند رونمایی کرد.

صفحه ‏کلید قابل‏ حمل جدید ال‏جی که در دو نوع ثابت و تا شدنی ساخته شده، می‏تواند کاربران را هنگام کار طولانی‌مدت با کیبورد گوشی‏های هوشمند یاری رساند.برخلاف سایر همنوعان سیلیکونی این محصول، در ساخت LG Rolly از پلی‌کربنات مستحکم و پلاستیک ABS استفاده شده که به آن قدرت مانور بالا و استحکام بیشتر را می‏بخشد، به‌گونه‏ای که پس از جمع شدن به اندازه یک خط‌کش فضا اشغال می‏کند؛ البته یکی دیگر از دلایل استفاده این ماده به‌عنوان پایه کیبورد بی‏سیم ال‌جی، واکنش سریع به دستورات فیزیکی کاربر است.

البته به گفته این شرکت، طی ماه‏های باقی‌مانده از سال جاری، طیف وسیع‏تری از این محصول دوست داشتنی معرفی و راهی بازار خواهد شد.LG Rolly باوجود در اختیار قرار دادن تمام قابلیت‏های یک کیبورد رومیزی به کاربر، تنها ۱۷ میلی‏متر ضخامت داشته با این حال دارای یک پایه برای اتصال به تبلت است که آن را قدری از سطح اتکا بالا می‏آورد.این کیبورد پرتابل، قابلیت اتصال به گوشی‏های هوشمند و تبلت‌هایی با حداکثر ابعاد ۱۰ اینچ را با بهره‏گیری از بلوتوث ۳ دارد و به صورت خودکار با دستگاه مادر همگام می‏شود.

باتری به‌کار رفته در آن حداکثر تا ۳ ماه دوام خواهد آورد و بعد از این مدت باید منبع تغذیه آن را تعویض کرد. LG Rolly هفته آینده در روند برگزاری نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ برلین به نمایش گذاشته خواهد شد و قرار است از ماه آینده میلادی در ایالات ‏متحده، اروپا و سپس در ۳ ماه پایانی سال جاری در آمریکای لاتین و در بازاهای آسیایی عرضه شود.