همکاران سیستم: شرکت Kaspersky Lab در گزارش جدید خود اعلام کرد در جریان حملات سایبری هزینه بازیابی زیرساخت‌های مجازی نسبت به سیستم‌ها و زیرساخت‌هایی که کاملا فیزیکی هستند دو برابر بیشتر است. به گزارش وب‌سایت Itp، بازیابی یک اختلال امنیتی در زیرساخت‌های مجازی به‌طور میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ هزار دلار را برای یک سازمان بزرگ به همراه دارد.

بررسی جهانی این مرکز امنیتی روی ۵۵۰۰ سازمان انجام شد و کارشناسان دریافتند که این اتفاق برای سازمان‌های کوچک و متوسط(SMB) هم به همین صورت دنبال می‌شود.

یک حمله سایبری به زیرساخت‌های فیزیکی سازمان‌های کوچک و متوسط به‌طور میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ هزار دلار را تحمیل می‌کند تا اطلاعات داخلی بازیابی شود. این در حالی است که اگر حمله مذکور به سیستم‌های مجازی وارد شود باید با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ هزار دلار بازیابی صورت گیرد. علت اصلی که اختلالات امنیتی این هزینه مازاد را در فضاهای مجازی تحمیل می‌کند این است که تعداد زیادی از سازمان‌ها زیرساخت‌های مجازی را برای عملیات‌های مهم خود مورد استفاده قرار می‌دهند. بررسی جدید نشان داد ۶۲ درصد سازمان‌ها که به تازگی پلت‌فرم‌های مجازی را در اختیار گرفته‌اند، به آنها اطمینان کامل دارند تا حیاتی‌ترین فرآیندهای داخلی خود را به آنها انتقال دهند.

حمله به سیستم‌های فیزیکی باعث می‌شود دسترسی به اطلاعات حیاتی سازمان به صورت موقت مختل شود و ۳۶ درصد سازمان‌های حاضر در بررسی به این مساله اشاره کرده‌اند. ولی در مقابل ۶۶ درصد سازمان‌ها اظهار کردند زمانی که حملات سرورها و دسکتاپ‌های مجازی آنها را مورد هدف قرار می‌دهد، به اطلاعات حیاتی خود دسترسی ندارند. حمله به محیط‌های مجازی همچنین نیازمند صرف بودجه‌های اضافی برای کمک گرفتن از نیروهای متخصص در شرکت‌های توسعه‌دهنده است. سازمان‌ها نه‌تنها باید از مشاوران IT کمک بگیرند، بلکه قانون‌گذاران، کارشناسان مدیریت ریسک و دیگر متخصصان هم باید به آنها کمک کنند.