استفاده مردم از اپلیکیشن‏های موبایل بیشتر از دیدن تلویزیون

آی‏تی ایران: یک گزارش جدید نشان می‏دهد برای اولین بار مردم زمان بیشتری را با اپلیکیشن‏های موبایل می‏گذرانند تا دیدن تلویزیون.

بنا بر این گزارش که توسط Flurry منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در آمریکا مردم ۱۹۸ دقیقه را در روز به دیدن، شنیدن و کار کردن با اپلیکیشن‏های موبایل می‏گذرانند، این در حالی است که ۱۶۸ دقیقه را در روز به دیدن تلویزیون اختصاص می‏دهند. در سال ۲۰۱۴ زمان گذراندن با اپلیکیشن‏های موبایل ۱۳۹ دقیقه و در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۲۶ دقیقه بود و این البته شامل استفاده از اپلیکیشن‏های مرورگر روی موبایل نمی‏شود. این تحقیق البته مشخص نمی‏کند که چند دقیقه از این میزان استفاده از اپلیکیشن‏های موبایل هنگام دیدن تلویزیون صورت گرفته چراکه تصور می‏شود بسیاری از مردم بخش قابل توجهی از زمان خود را همزمان به اپلیکیشن‏ها و دیدن تلویزیون می‏گذرانند. به‌خصوص این تحقیق نشان می‏دهد که باوجود افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها مردم از زمان دیدن تلویزیون خود کم نکرده‏اند.

با این حال تغییراتی در نوع استفاده از اپلیکیشن‏ها بین مردم دیده می‏شود از جمله اینکه میزان استفاده از محتوا و خرید آنها روی موبایل در حال افزایش است. درحالی‌که در سال‌های گذشته استفاده از اپلیکیشن‏های بازی بخش اصلی استفاده از موبایل را به خود اختصاص داده بود اما امسال این انحصار شکسته شده و حالا اپلیکیشن‏هایی مثل نت‏فلیکس،HBO Now، اسپاتیفای و پاندورا رشد بالای استفاده را نشان می‏دهند. همین موضوع نشان می‏دهد که رسانه‏های سنتی تولید محتوای صوتی و ویدئویی باید به سمت حضور در فضای اپلیکیشن‏ها حرکت کنند و این کاری است که برخی از آنها به خوبی انجام داده‏اند.

این اطلاعات Flurry حالا همزمان شده با معرفی اپل‏تی‏وی شرکت اپل. دستگاهی که تلویزیون را به مجموعه‏ای از اپلیکیشن‏های اختصاصی تبدیل می‏کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان معرفی اپل تی وی جدید اپل به این موضوع اشاره کرده بود که نوآوری‏های موبایل حالا تلویزیون را در معرض تغییرات بزرگی قرار داده است. او گفت: ما اعتقاد داریم که آینده تلویزیون اپلیکیشن‏ها هستند. در حقیقت این تحول آغاز شده است.

به گفته تیم کوک با حضور اپلیکیشن‏ها و دسترسی کاربران به فروشگاه‏ نرم‌افزاری روی اپل‏تی‌وی حالا کاربران می‏توانند محتوای ویدئویی را روی نت فلیکس از طریق اپلیکیشن آن ببینند یا از فروشگاه خرید کنند یا به بازی (روی تلویزیون) بپردازند. معنی و مفهوم چنین تغییراتی این است که آینده تلویزیون ورای دیدن تلویزیون خواهد بود.