خبرگزاری فارس: اپل به تازگی از برخی محصولات تازه‌اش و به خصوص مدل‌های جدید آی‌فون رونمایی کرده، اما کارشناسان معتقدند این شرکت نتوانسته چشم‌ها را خیره کند و نوآوری خاصی داشته باشد.

از جمله این محصولات گوشی‌های آی‌فون ۶ اس و ۶ اس پلاس هستند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با آی‌فون‌های قبلی ندارند و حتی تغییرات مختصر اعمال شده روی بدنه آلومینیومی این گوشی‌ها و همین‌طور استفاده از شیشه ضخیم‌تر و نشکن برای کاربر عادی چندان محسوس نیست.

برخی از کاربرانی که توانسته‌اند از آی‌فون‌های ۶ اس و ۶پلاس استفاده کنند می‌گویند شاهد از کار افتادن و نقص فنی گوشی‌های مذکور بوده‌اند و همین مساله باعث طرح برخی نارضایتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شده است. این در حالی است که اپل می‌گوید با استفاده از پردازنده A۹ به جای A۸ در آی‌فون جدید قدرت و سرعت پردازش آن را تا ۷۰ درصد افزایش داده است.

شاید مهم‌ترین تغییر گوشی آ‌ی‌فون ۶ اس و ۶ پلاس به روز کردن دوربین از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل باشد. اما این تغییر هم باعث بزرگ‌تر شدن تصاویر شده نه ارتقای کیفیت آنها. بنابراین اپل روی سرعت بالای فوکوس خودکار و دقت بیشتر دوربین مانور داده است. دوربین جدید آی‌فون کماکان از بدنه آن بیرون زده و این مشکل اساسی هم اصلاح نشده باقی مانده است.