پایان ماراتن برنامه‌نویسی موبایل

خبرگزاری مهر: مراسم اختتامیه دومین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف که با حضور ۶۰ تیم دانشجویی و آزاد انجام شده بود، برگزار شد. حمیدرضا ربیعی، دبیر دومین ماراتن برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه بازار بسیار بزرگی است و میزان گردش مالی آن برای تمام اپراتورهای تلفن همراه در کشور به چند هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: این در حالی است که ما هنوز وارد خدمات نسل جدید تلفن همراه نشده‏ایم و با ورود به این عرصه چنانچه جهت‌گیری‏ها درست باشد، ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد.

ربیعی، محتوا و سرویس را مهم‌ترین عنصر بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ذکر کرد و گفت: بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در کشور در سال جاری رشد بسیار بالایی را تجربه کرده و نسبت به سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است.

ربیعی در خصوص ماراتن برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی شریف افزود: به دنبال اعلام فراخوان، حدود ۳۵۰ نفر برای شرکت در این رقابت فناورانه ثبت‌نام کردند که پس از غربالگری اولیه تعداد ۲۰۰ نفر در قالب ۶۰ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند و از این بین ۱۰ تیم به‌عنوان تیم‏های برتر انتخاب و در نهایت ۳ تیم برگزیده از بین آنها معرفی شد.