سرویس جدید Salesforce برای یکپارچه‌شدن خدمات ابری

همکاران سیستم: شرکت Salesforce پلت‌فرم‏ها و منابع مختلف مخصوص مراکز توسعه‌دهنده نرم‏افزار را در قالب یک سرویس ابری یکپارچه عرضه کرده است تا امکان استفاده آسان از ابزارهای متفاوت، از Force.com گرفته تا Heroku و رابط جدید Lightning را برای کاربران خود فراهم کند. به گزارش وب‌سایت ZDnet، این سرویس پردازش ابری با نام App Cloud شناخته می‏شود و زیرساخت مخصوص سرویس‏های شبکه‏ای، داده‏ای و تشخیص هویت را در خود جا داده است تا به عنوان سیستم جامع برای ساخت ابزارهای کاربردی سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس App Cloud قابلیت‏هایی از جمله Heroku Enterprise، رابط کاربری Lightning و سیستم Force را شامل می‏شود و یک منبع آموزشی موسوم به Trailhead را در خود جا داده است. این سرویس همچنین به سیستم AppExchange شرکت Salesforce متصل شده است تا از این طریق در اختیار ۳/ ۲ میلیون مرکز توسعه‏دهنده نرم‏افزار قرار گیرد.

البته Salesforce این محصول را با تاخیر فراوان عرضه کرده است. این شرکت یک اکوسیستم بزرگ مخصوص توسعه‏دهندگان نرم‏افزار در اختیار دارد، ولی آن را بین پلت‌فرم‏های مختلف تقسیم کرده است. سازمان‏ها همچنین به سختی می‏توانند فضاهای مختلف ارائه شده توسط این شرکت را مدیریت کنند تا بتوانند ابزارهای کاربردی خود را در کنار هم مورد استفاده قرار دهند.

به گفته «کاین بورک» مدیر بازاریابی محصول برای App Cloud، این سرویس می‏تواند در موارد متعدد مورد استفاده قرار بگیرد و به نیازهای مختلف اطلاعاتی برای مدیریت هرچه بهتر ارتباط با مشتریان پاسخ دهد.