شرکت سونی از دوربین جدید خود با مدل Alpha A۷s II رونمایی کرد. این دستگاه که در واقع به‏روزرسانی ویژه‏ای برای مدل Alpha A۷s به‌شمار می‏آید یک دوربین بدون آینه از نوع فول‏فریم بوده که از همان تنظیمات ISO ۴۰۹۶۰۰ موجود در نسخه قبلی بهره می‏برد.

در کنار این قابلیت، پشتیبانی از قابلیت فیلمبرداری۴K که پیش از این در مدل اولیه تنها از طریق استفاده از یک ضبط‌‏کننده جانبی محقق می‏شد در این مدل خودنمایی می‏کند. مطمئنا کاربرانی که از مدل اولیه این دوربین استفاده می‏کردند با توجه به این ضعف، نیاز به یک به‏روزرسانی ویژه را احساس می‏کردند و حالا سونی در قالب این مدل جدید، قابلیت‏های جدیدی را نیز به این دوربین افزوده است. علاوه‌بر امکان استفاده از همان سطح بالای ISO که گرفتن عکس‏ در محیط‏های تاریک را ساده‏تر خواهد کرد، Alpha A۷s II از همان سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مانند نسخه پیشین بهره می‏برد.

ویدئوهای ۴K نیز با نرخ ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه قابل ضبط بوده و فیلمبرداری تمام اچ‏دی نیز با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای اولین بار در این سری از محصولات امکان‏پذیر خواهد بود. شرکت سونی از قابلیت‏های جدیدی مانند حالت عکسبرداری S-Log۳ نیز رونمایی کرده است که امکان استفاده از ۱۴ حالت متفاوت با داینامیک‏ رنج‏های مختلف را فراهم کرده تا عکس‏ها را بتوانید در شرایط نوری گسترده و متنوع‏تری بگیرید. این دوربین همچنین از لرزشگیر ۵ محوره موجود در مدل Alpha ۷ II بهره برده تا گرفتن عکس‏های با کیفیت بالا و بدون تار شدن در نور محیطی کم یا هنگام استفاده از لنزهای تله‏فتو امکان‏پذیر شود. سیستم فوکوس خودکار نیز از ۱۶۹ نقطه بهره می‏برد تا فوکوس به‏طور دقیق و با سرعت بالا انجام شود. سونی معتقد است سنسور با ISO بالا نقش خوبی در از میان بردن نویزی که هنگام فوکوس روی سوژه‏های مختلف ایجاد می‏شود دارد.