گروه بنگاه‌ها: شرکت شماران سیستم با تولید نرم‌افزار یکپارچه چندزبانه و تولید نرم‌افزارهای سفارش مشتری به بازارهای بین‌المللی راه می‌یابد. مدیرعامل جدید شرکت شماران سیستم با اعلام این خبر گفت: این شرکت باسابقه ۲۵ سال تولید انواع نرم‌افزارهای مدیریتی برای سازمان‌ها، کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی بخش خصوصی و دولتی اخیرا با توسعه فعالیت‌های خود و تاسیس شرکت صادراتی «شماران تک سیستم» زمینه راهیابی تولیدات خود به بازارهای بین‌المللی را فراهم کرده است.

پویا الیشایی با اعلام اینکه تاکنون ۶ کشور منطقه برای واردات نرم‌افزار پیشرفته ما اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ما با توسعه و انجام تغییرات در مدیریت شرکت، تمام زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور در بازارهای بین‌‌المللی را فراهم کرده‌ایم به طوری که از اکتبر ۲۰۱۵ محصولات ما در کشورهای منطقه نصب و بهره‌برداری می‌شود. الیشایی تصریح کرد: برند شرکت شماران به مهم‌ترین برند تولید نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریتی تبدیل شده است و صادرات محصولات خود را پس از حضور در بازارهای منطقه به کشورهای اروپایی و آمریکایی گسترش خواهیم داد. الیشایی درباره محصولات جدید این شرکت تاکید کرد: نرم‌افزار ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمان برای هوشمندسازی فرآیندهای کسب‌وکار در سازمان‌ها) با ملاحظات بومی و منطبق با عرف و قوانین تجاری، اقتصادی و بازرگانی کشورمان تولید شده و اکنون در مرحله آزمایشی است و به‌زودی پس از گذراندن تمام مراحل تست کیفیت با یک قیمت بسیار مناسب‌تر از قیمت خارجی در اواخر سال‌جاری به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل جدید شماران سیستم ارتقای نرم‌افزار MIS موجود به ERP را که روی نرم‌افزار BPMS تولیدی شرکت قرار می‌گیرد را از دیگر محصولات جدید این شرکت برشمرد و گفت: این نرم‌افزار نیمه مهرماه به بازارعرضه خواهد شد و با حذف کامل کاغذ دنیای سبزتری را به ما هدیه خواهد کرد. در همین حال فرهاد الیشایی، مدیرعامل سابق شماران سیستم با بیان اینکه با تاسیس شرکت‌های تخصصی تلاش داریم دامنه فعالیت‌های خود را افزایش دهیم، گفت: شماران تک یکی از این شرکت‌ها است که در زمینه صادرات محصولات فعالیت می‌کند. همچنین شرکت راهبران شماران سیستم، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد و شرکت آتیه شماران سیستم به عنوان شرکت هلدینگ تخصصی فعالیت می‌کند و در مجموع گروه شرکت‌های شماران را تشکیل می‌دهند.