آنچه اپل درباره iPad Pro به ما نگفت

آنچه تاکنون درباره آی‏پد پرو می‌دانیم این است که این تبلت ۹/ ۱۲ اینچی دارای صفحه نمایش رتینا HD است و آنچه الان همه درباره آن صحبت می‏کنند این است که این محصول تا چه اندازه با سرفیس‏ پرو قدرتمند شرکت مایکروسافت قابل رقابت است.

اپل بخش قابل‌توجهی از برنامه پنج‌شنبه خود را به آی‏پد جدید اختصاص داد اما درعین حال فرصت برای همه جزئیات این محصول نبود و حالا در زیر نگاهی می‏اندازیم به برخی از مهم‌ترین چیزهایی که اپل هنگام معرفی آی‌پد پرو درباره آنها چیزی نگفت.

۱- از لمس سه‌بعدی خبری نیست: لمس سه‌بعدی یکی از نوآوری‏های آی‌فون‏های جدید اپل است که در برنامه روز پنج‌شنبه اپل هم به‌خوبی روی آن تبلیغ شد. اپل این تکنولوژی را روی آی‌فون ۶ اس و آی‌فون ۶ اس پلاس به همگان نشان داد. امکانی که اجازه می‏دهد با لمس دو مرحله‌ای صفحه نمایش دو کار متفاوت از دستگاه فراخوانی کنیم. اپل البته این تکنولوژی را قبلا در ساعت هوشمندش هم با نام فورس‏تاچ عرضه کرده بود. احتمالا چنین تصور می‌کنید که چون آی‌پد پرو اپل هم همزمان با آی‌فون ۶ اس و ۶ اس پلاس معرفی شد دارای تکنولوژی لمس سه‌بعدی است؟ خیر این‌گونه نیست و شاید در نسخه سال بعد این تکنولوژی را روی آی‏پد پرو هم ببینیم.

۲- کیبورد بلوتوث نیست: اپل به این نکته اشاره نکرد که کیبورد جدیدی که با آی‏پد‏پرو کار می‏کند بلوتوث نیست و واقعیت این است که این کیبورد از طریق پورت مغناطیسی که Smart Connector نام دارد به تبلت اپل متصل می‏شود. این اتصال باعث جریان گرفتن برق داخل کیبورد می‏شود و آن را فعال می‏کند و نیازی به اتصال بلوتوث ندارد. این خبر خوبی است چون کیبوردهای بلوتوثی معمولا زیاد قطع و وصل می‏شوند. نکته دیگر اینکه شرکت‌های سازنده کیبورد مثل لاجیتک حالا می‏خواهند کیبوردهای باریک‏تر و سبک‏تری هم بسازند چون نیازی به باتری هم داخل‌شان نیست کما اینکه چنین هم کرده‏اند.

۳- دوربین همان قبلی است: آدم‌هایی که آی‏پد را در خیابان یا جاهای دیگر روی دست بلند می‏کنند تا عکس بگیرند خیلی خنده‌دار به نظر می‏رسند اما موضوع این است که iPad Pro دارای همان دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight است که پیش از این در iPad Air ۲ هم به‌کار رفته است. مشخص نیست، چرا اپل از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که روی iPhone ۶s و iPhone ۶S Plus به‌کار برده در مهم‌ترین تبلت خودش استفاده نکرده است.

۴- یک عالمه RAM: حافظه معمولا در محصولات اپل خیلی بالا نبوده است. آی‌فون ۶ و ۶ پلاس فقط یک گیگابایت RAM داشتند و آی‏پد Air ۲ هم ۲گیگابایت RAM داشته است. حالا ولی مشخص شده که اپل روی آی‏پد‏ پرو ۴ گیگابایت رم گذاشته است.