همکاران سیستم: مشکل پیش آماده برای مرکز خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) باعث شد دسترسی به بسیاری از سایت‌های اینترنتی محبوب از جمله Netflix و Reddit غیرممکن شود.

به گزارش وب‌سایت theinquirer، این مشکل بزرگ به دنبال محدودیت در به‌روزسانی صفحات خدمات ابری AWS صورت گرفت و در نهایت مراکز خبری خواستار توضیحات کامل در مورد علت بروز مشکل شدند. باید توجه داشت که از دسترس خارج شدن خدمات پردازش ابری آمازون یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. صفحات مربوط به خدمات ابری این شرکت در سیستم عملیاتی DynamoDB که در ویرجینیا واقع شده است با مشکل مواجه شد.

با این وجود در صفحات آمازون گفته شد که هم‌اکنون تمام سرویس‌های آن به خوبی کار می‌کنند و البته هنوز هم شکایاتی در مورد عدم دسترسی به خدمات اینترنتی از جمله Netflix، سایت اطلاعاتی Reddit و مرکز تبلیغاتی SocialFlow وجود دارد. مرکز Downdetector که روی نمودارهای مختلف وضعیت فعالیت سایت‌های اینترنتی و حضور کاربران را نشان می‌دهد، اعلام کرد که روز یکشنبه سایت Netflix از دسترس خارج شده است.

مشکل سایت SocialFlow نیز در توییتر مطرح شد و کاربران اعلام کردند که امکان دسترسی به خدمات آن وجود ندارد. در گزارش‌های منتشر شده روی توییتر گفته شد: «ابزار SocialFlow هم‌اکنون از دسترس خارج شده است. گروه ما در حال بررسی است. اطلاعات بیشتر به زودی منتشر می‌شود.» در ادامه این گزارش آمد: «خدمات پردازش ابری AWS آمازون در منطقه شرق آمریکا از دسترس خارج شده است و بسیاری از سایت‌های آمریکایی از جمله لینک‌های ما کار نمی‌کنند. به زودی پشتیبانی‌های لازم از کاربران صورت می‌گیرد.»