آشپز همراه

دنیای اقتصاد: اگر به آشپزی علاقه دارید و دوست دارید یک منبع از دستورات غذایی جدید و جالب را همیشه همراه خود داشته باشید، می‌توانید از اپلیکیشن I cook‌ استفاده کنید.

براساس اظهارات برخی کاربران این اپ فارسی یکی از جامع‌ترین اپ‌های آشپزی است. مطالب موجود در این اپلیکیشن در بخش‌بندی‌های مناسب و متنوعی گنجانده شده‌اند و تعداد آنها نیز زیاد است. این اپلیکیشن غذاها را در ۲۱ دسته گوناگون تقسیم کرده‌است. شما با مراجعه به هر دسته، فهرستی از غذاها را می‌بینید و با رفتن به قسمت توضیحات هر غذا، عکسی‌های جذاب از غذا، مواد لازم برای طبخ غذا و نحوه پخت غذا را نیز مشاهده خواهید کرد.

در زیر فهرست‌ها و در کنار نام غذاها علاوه بر تصویر خوراکی‌ها، اطلاعاتی درخصوص سختی تهیه غذا، تعداد نفراتی را که مواد لازم در دستور پخت موردنظر پوشش می‌دهد و حتی زمان لازم برای آماده کردن خوراکی به نمایش درمی‌آیند. یکی از ویژگی‌های جالب این اپ این است که شما می‌توانید در کنار آموزش هر نوع غذا یادداشت‌های خود را نیز ثبت کنید. در واقع وقتی وارد صفحه توضیحات هر عنوان غذا می‌شوید، ۴ بخش وجود دارد که با کشیدن صفحه به چپ و راست قابل دسترسی هستند. یکی از این بخش‌ها مربوط به یادداشت‌هایی است که شاید بخواهید در پایان پخت غذای مورد علاقه خود، نکات لازم را در آن ثبت کنید.

ابزار جست‌وجوی پیشرفته، قابلیت افزودن به علاقه‌مندی‌ها و امکان اشتراک‌گذاری مطالب نیز از دیگر امکانات این اپلیکیشن است. همچنین اگر در یک روز برای درست کردن یک غذا به نتیجه‌ای نرسیده‌اید. این اپ با گزینه «غذاهای تصادفی»‌ به کمک شما خواهد آمد. I cook‌ اپلیکیشن مخصوص کاربران اندروید است و برای دریافت آن باید به سایت کافه بازار سر بزنید. این اپ ۲ هزار تومان قیمت دارد.