رشد غیرمنتظره ترافیک مکالمه حجاج - ۵ مهر ۹۴

خبرگزاری فارس: مدیرعامل همــراه اول از افزایش سه‌برابری مکالمات حجاج در ایام حج امسال خبر داد و گفت‏: هنوز ترافیک شبکه به حالت عادی بازنگشته است.

وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۵ در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت بر کیفیت تماس‏های بین‏المللی و رومینگ اپراتورها نظارت و کنترل دارد و کیفیت مکالمات حجاج در شبکه همراه اول مناسب گزارش‏ شده است.

صدوقی گفت: درحالی‌که به‌طور معمول ترافیک مکالمات حجاج ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دقیقه در روز بوده است، اما پس از اتفاقات اخیر در عربستان آمار ترافیک حجاج به روزانه ۵۰۰ هزار دقیقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شبکه همراه اول پاسخگوی این حجم ترافیک بوده، گفت: همراه اول با هر سه اپراتور قرارداد رومینگ دارد و به مشترکان خود خدمت رومینگ ارائه می‏کند.

صدوقی تصریح کرد:‏ توفان اخیر در عربستان تاثیری بر دکل‏های مخابراتی نداشته و به‌دلیل استقامت بالا از دکل‏های مخابراتی به عنوان دکل‏های مهاری در رویدادهای طبیعی یاد می‏شود.

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: امسال حدود ۶۰هزار نفر به تمتع اعزام شدند که ۲۷ هزار زائر خانه خدا از سیم‌کارت همراه اول استفاده کرده و در شبکه آپدیت شده‏اند حدود ۵۰ درصد زائران از سیم‌کارت همراه اول استفاده کرده ‏اند.

صدوقی با بیان اینکه هنوز حجم تماس بالاست و به حالت عادی بازنگشته گفت: حدود ۲ تا ۳ میلیون زائر در منا بوده‌اند که به‌دلیل ماهیت حج زائران در این شرایط کمتر از تلفن همراه استفاده می‏کنند.

وی درباره مصرف دیتای موبایل توسط حجاج، گفت: حجاج از اینترنت همراه برای شبکه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند اما حجم دیتای مصرف شده توسط مشترکان نسبت به سال‏های گذشته نیز چشمگیر نیست.