خبرگزاری مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از پایان اجرای طرح جابه‌جایی اپراتورهای موبایل - ترابردپذیری شماره تلفن همراه - توسط پیمانکار هلندی تا بهمن ماه امسال خبر داد. صادق عباسی شاهکوه در کارگاه آموزشی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه - MNP - که در نمایشگاه تله کام برگزار شد از پایان نصب سیستم‌های این طرح تا بهمن‌ماه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط پیمانکار هلندی که رتبه دوم دنیا را در این زمینه در اختیار دارد، گفت: با اجرای طرح جابه‌جایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره، افزایش رقابت و کیفیت خدمات در حوزه تلفن همراه محقق می‌شود.

معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار امیدواری کرد پس از نصب سیستم‌های مربوطه تا پایان بهمن ماه توسط پیمانکار، در یک حرکت همزمان اپراتورهای موبایل نیز شبکه خود را آماده کنند تا سال آینده شاهد عملیاتی شدن طرح ترابردپذیری باشیم.

وی بهبود فضای کسب‌وکار، سرمایه‏گذاری بخش خصوصی، دسترسی مردم به خدمات ICT، افزایش کیفیت خدمات و بالا رفتن انگیزه رقابت بین اپراتورها را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: ترابردپذیری بهترین روش برای مشترکانی خواهد بود که قصد تغییر شماره خود را ندارند، اما به دنبال دسترسی به خدمات ارزان‌تر و با کیفیت‏تر هستند و ترجیح می‌دهند اپراتور خود را تعویض کنند.