خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: معتقدیم که ودایع تلفن همراه بعد از خصوصی‏سازی شرکت مخابرات باید به مشترکان این شرکت بازگردانده می‏شد.

حمیدرضا فولادگر در حاشیه بازدید از نمایشگاه تله‏کام با اشاره به ابهامات و حاشیه‏های خصوصی‏سازی شرکت مخابرات ایران گفت: به واگذاری مخابرات انتقاداتی وارد است، اما در اصل واگذاری مشکلی نیست.

وی گفت: معتقدیم باید بحث ودایع تلفن همراه پس از خصوصی‏سازی این شرکت به صورت سهام به مردم واگذار می‏شد، اما این اتفاق نیفتاد. فولادگر با بیان اینکه علاوه بر موضوع تعرفه‏ها در زمینه نرخ‏های مخابراتی نیز اختلافات سلیقه‏ای دیده می‏شود، گفت: مجلس آمادگی دارد جلسه چهارجانبه با حضور نمایندگان کمیسیون اصل ۴۴، نمایندگان کمیسیون صنایع، مسوولان وزارت ارتباطات و مدیران شرکت مخابرات ایران برای حل مشکلات فعلی و اختلافات برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از محل درآمد اپراتورهای مخابراتی در زیرساخت‏ها سرمایه‏گذاری کند، گفت: این رقم در سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. فولادگر با بیان اینکه نحوه تعامل با بخش خصوصی نباید با مناقشه همراه باشد، گفت: در حوزه تلفن همراه به دلیل موضوع رقابتی، قیمت‏ها بر اساس بازار تعیین می‏شود، اما در حوزه تلفن ثابت به دلیل انحصار موجود باید قانون‌گذار تکلیف را مشخص کند. عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه شورای رقابت نباید به طور مستقیم وارد تعرفه‏گذاری شود، ادامه داد: این شورا می‏تواند فرمول تعیین تعرفه در حوزه تلفن ثابت را ارائه دهد.