استقلال بیشتر به استارت‌آپ‏ها نتیجه ساختار جدید گوگل

آی تی ایران: تغییرات اخیر ساختاری در گوگل و ایجاد شرکت مادر آلفابت حالا استقلال بیشتری به استارت‌آپ‏های متعلق به این گروه داده است.

به نوشته وال‏استریت ژورنال بعد از این تغییرات شرکت‌های کوچکی چون Nest، گوگل فیبر و Life Sciences آزادی عمل بیشتری برای کار خواهند داشت. این شرکت‌ها قادر به استخدام افرادبه‌طور جداگانه و بستن قرارداد مستقل یا ریختن نقشه مارکتینگ مستقل خواهند بود. این موضوع باعث این خواهد شد که این استارت‌آپ‏ها سرعت حرکت خود را حفظ کنند و وابسته به ساختار بزرگ گوگل نباشند.

این استقلال حرکت باعث خواهد شد که گوگلی‏ها روی هسته اصلی تجارتشان یعنی اندروید، یوتیوب و جست‌وجو تمرکز بیشتری داشته باشند. اندی کنراد مدیرعامل Google Life Sciences می‏گوید: این تغییرات باعث سرعت عمل بیشتر و کارآیی و تا اندازه‏ای استقلال بیشتر برای ما ایجاد می‏کند.

الان من به‌عنوان مدیرعامل در این شرکت فعالیت می‏کنم درحالی‌که در ساختار قبلی گوگل مدیر ارشد یک شرکت بزرگ بودم. اما چگونه شرکت‌هایی که قبلا توسط گوگل خریداری شده‏اند می‏توانند به طورمستقل فعالیت کنند؟ مت راجرز، مدیرعامل Nest می‌گوید: ما همیشه مدل اداره مستقلی داشتیم و آلفابت این را فرمولیزه کرده است. این بهترین روش برای بزرگ کردن این شرکت است.