دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‏های رایانه‏ای گفت: می‏توان با استفاده از بازی‏های رایانه‏ای به درمان کودکانی که به نقص در حافظه، توجه و پردازش اطلاعات و یادگیری مبتلا هستند کمک کرد.

به گزارش «ایسنا» امیر قمرانی در نشستی اظهار کرد: ما معتقدیم توانمندی‏ها و فرصت‌های بازی‏های رایانه‏ای بیشتر از چالش‏های آن است. در حوزه علوم انسانی، به‌رغم سیاه نمایی از بازی‏های رایانه‏ای، این بازی‌ها به تعلیم و تربیت، توانبخشی و هویت سازی کمک می‏کند.

دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‏های رایانه‏ای ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بازی‏های رایانه‏ای می‏توان در کودکان و نوجوانان غرور ملی ایجاد کرد. اگر کاراکترهای این بازی‏ها قهرمانان ملی ایران مانند رستم و اسفندیار باشند، علایق ملی در جوانان تقویت می‌شود. قمرانی با اشاره به نقش بازی‏های رایانه‏ای در آموزش و پرورش تصریح کرد: تدریس مفاهیم سخت ریاضی و درسی در قالب بازی برای دانش آموزان جذاب‏تر و آسان‏تر خواهد بود. وی با بیان اینکه توانبخشی شناختی موضوع جدیدی در کشور است، تصریح کرد: این موضوع در مرز دانش است. می‏توان با استفاده از بازی‏های رایانه‏ای به درمان کودکانی که به نقص در حافظه، توجه و پردازش اطلاعات و یادگیری مبتلا هستند کمک کرد. به‌طور خاص، کودکان مبتلا به بیش فعالی با استفاده از ظرفیت بازی‏های رایانه‏ای به سمت درس سوق داده می‌شوند.

همچنین مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: کودکان، نسل جوان و حتی میانسالان به بازی‏های رایانه‌ای علاقه دارند از این جهت باید نگاه جامع و چند بعدی به این جریان داشت. امیرحسین نوارچیان با بیان اینکه نگاه تک بعدی به بازی‏های رایانه‏ای تاثیرگذار نخواهد بود، افزود: استفاده از بازی‏های رایانه‏ای در امر آموزش بسیار موثر است.

همچنین ناصر مشایخی، معاون بازاریابی و فروش مخابرات استان اصفهان و نماینده همراه اول با اشاره به‌دلیل حضور مخابرات و همراه اول در این کنفرانس افزود: یکی از زیرساخت‌ها در بازی‏های رایانه‏ای موبایل و اینترنت است از این جهت دو شرکت مخابرات و همراه اول در این کنفرانس حضور دارند و به اطلاع‌رسانی و حمایت از ایده‏ها می‌پردازند، زیرا برای ارتقای کمی و کیفی چنین همایش‏هایی نیاز به حمایت از جانب صنعت احساس می‏شود. دبیر حوزه فنی و مهندسی همایش بازی‏های رایانه‏ای گفت: در این همایش مدل‌سازی احساس و هیجان در بازی‏ها، جلوه‏های ویژه و توسعه مدل‌های کسب‌وکار مورد توجه است. به گزارش «ایسنا»، همایش بازی‏های رایانه‏ای ۲۸ تا ۳۰ بهمن‌ماه سال‌جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.