فارنت: اگر تا پیش از این برایتان تفاوت چندانی نداشت که چه نوع فلش درایوی را به درگاه یواس‏بی کامپیوترتان متصل کنید، در اینجا می‌توانید با نوعی از این دستگاه آشنا شوید که می‏تواند پس از اتصال کامپیوتر را به آتش بکشد یا قطعات اصلی آن را بسوزاند.

این نابودگر کامپیوتر که از طریق درگاه یو‏اس‏بی طعمه را مورد حمله قرار می‏دهد «Dark Purple» نامیده می‏شود و نه تنها اطلاعات درایورها بلکه کل قطعات سخت‏افزاری را به نابودی خواهد کشاند؛ این قطعه از سوی یک متخصص روس علاقه‏مند به حوزه سخت‏افزار ساخته شده است. این فلش‏درایو مخرب پس از دریافت انرژی الکتریکی ۲۲۰ ولت از طریق درگاه یو‏اس‏بی، مانند یک ترانسفورماتور جریان مستقیم عمل کرده و در هر سیکل به وسیله چند خازن کوچک جریان خروجی را افزایش می‏دهد. این پریود رفت و برگشت تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد تا برد اصلی سیستم و قطعاتی که دارای دیودهای TVS هستند به کلی از بین بروند.

اکثر قطعات اصلی نصب شده روی مادربرد از طریق کابل یا سیم‏کشی داخلی به یکدیگر متصل بوده از این رو جریان بیش از اندازه موجب آسیب رساندن به آنها نیز می‏شود. از آنجا که این روزها فایروال‏ و آنتی‏ویروس‏های قدرتمندی روی گجت‏های مختلف نصب است، از USB killer می‏توان به‌منظور نابود کردن تمامی اطلاعات موجود روی دستگاه‏های دارای درگاه یو‏اس‏بی با ضریب اطمینان صددرصد استفاده کرد. تولید انبوه USB killer باعث خواهد شد زین پس اگر سهوا یا عمدا به یک فلش‏درایو ناشناس برخورد کردید با صرف‌نظر از اطلاعات، آن را به حال خود رها کنید یا اینکه صابون از بین رفتن تمام قطعات سیستم‌تان را به جان بخرید.