رشد 400 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده

دنیای اقتصاد: سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهوری گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که قطعا طی سال آینده با رشد ۴۰۰ درصدی این شرکت‌ها مواجه خواهیم بود. ستاری که در هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری و در حضور رئیس‌جمهوری سخن می‌گفت، تاکید کرد: بحث معافیت‌های سربازی، معافیت‌های گمرکی، اجرای قانون دانش‌بنیان و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب‌وکارهای کوچک از جمله کارهایی بوده که در این دولت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین‌ سرمایه در کشور عقل و دانش است نه نفت و مخازن زیرزمینی گفت: در سال‌های قبل سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشور در بخش صنعت صورت گرفت و اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌هایی چون سیمان و فولاد کردیم، ولی به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های زیادی که صورت گرفت نتوانستیم ثروت‌آفرینی کنیم.

ستاری افزود: امروز شرکت‌های دانش بنیان به تغییر فرهنگ اشتغال و ثروت آفرینی کمک کرده‌اند، این شرکت‌ها خام‌فروشی نمی‌کنند و محیط زیست را تخریب نمی‌کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطر‌نشان کرد هم‌اکنون کشوری چون کره‌جنوبی به شکلی محل رشد شرکت‌های تکنولوژی شده که متخصصان آمریکایی در آن شرکت‌ها به کار مشغول‌اند و این مدل می‌تواند الگویی برای ما باشد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با اشاره به شرکت‌هایی چون فیس‌بوک و گوگل که کار خود را از استارت‌آپ‌های کوچکی آغاز کرده‌اند، گفت: شرکت‌های موفق داخلی نیز همین راه را طی کرده‌اند و ما باید از این مسیر حمایت کنیم.

ستاری همچنین خواستار حمایت هیات وزیران از شرکت‌های دانش بنیان شد.