ایسنا: دستگاه Robo-Washer با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب نه فقط به شما اجازه بازیافت آب و استفاده دوباره را خواهد داد، بلکه موجب اصلاح سیستم فاضلاب خواهد بود.


این دستگاه سال گذشته توسط دونال ویتز برای نخستین بار به عنوان گجت شوینده و خشک‌کننده دست به طور همزمان معرفی شد. در آن زمان این دستگاه به شکل پیش‌ساخت نمایش داده شده بود. اما اکنون نمونه اصلاح شده Robo-Washer می‌تواند دست‌ها را شسته و خشک‌کرده و به طور جداگانه، آب مصرفی را بازیافت کند.


برای استفاده از این دستگاه، باید دست‌های خود را در کاسه بالای آن قرار داد که از تمام زوایا صابون و آب با سرعت زیاد اسپری، سپس خشک خواهد شد. این دستگاه فقط یک فنجان آب مصرف می‌کند. این نسخه، Robo-Washer Revolution نام گرفته و دارای ویژگی‌های ارتقایافته و جدیدی شامل طراحی اصلاح‌شده و بدنه فولاد ضدزنگ یکپارچه است.


اما بهترین بخش آن، قابلیت دستگاه برای حذف صابون و شست‌وشوی دست‌ها با آب ضدباکتری است. دستگاه پس از هر بار استفاده می‌تواند این آب را برای استفاده مجدد فیلتر و پالایش کند. نتیجه نهایی، بهداشت در سطح بیمارستان است. به گفته والتز، سینک‌های معمولی روزانه حدود 17 گالن آب مصرف می‌کنند و وی امیدوار است که از این روش در ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، حمام و تاسیسات آب آشامیدنی استفاده شود و هدر رفتن آب به حداقل برسد.