دنیای اقتصاد: طی دو روز گذشته کاربران در فضای مجازی نسبت به اختلال در سرعت اینترنت خود و مخصوصا سرویس تلگرام شکایت‏هایی را مطرح می‏کنند. کند شدن سرعت، لود نشدن تصاویر در تلگرام و ارسال کند پیامک‏ها روی شبکه‏های اجتماعی و پیام‏رسان عمده گله‏مندی کاربران است. طبق معمول و به خاطر عدم پاسخگویی روشن از سوی مسوولان وزارت ارتباطات شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر فیلتر شدن این سرویس اجتماعی شنیده می‏شود و کاربران نیز در این بین خود دست به تحلیل زده و زیرساخت و مخابرات را عامل ایجاد این کندی می‏دانند.

اما روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به انتقاد کاربران نسبت به کند شدن سرعت شبکه اجتماعی تلگرام اعلام می‏کند که تا کنون هیچ گزارشی درخصوص این مشکل تلگرام به این وزارتخانه ارسال نشده و این شبکه نیز در حالت عادی قرار دارد. محمدرضا فرنقی‏زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به «دنیای اقتصاد» درخصوص کندی سرویس تلگرام می‏گوید: «ما اطلاعی از اختلال ایجاد شده روی این شبکه اجتماعی نداریم و وزارت ارتباطات نیز در اختلال ایجاد شده روی این شبکه نقشی ندارد.» وی در ادامه تصریح کرد که شاید اختلال روی این سرویس مربوط به شرکت سازنده این اپلیکیشن پیام رسان باشد چراکه تا کنون هر اختلالی روی این شبکه را این شرکت برعهده گرفته است. این اظهارات در حالی مطرح می‏شود که تلگرام تاکنون هیچ واکنشی به اختلالات چند روز اخیر روی این شبکه اجتماعی نداشته و مشخص نیست که این اختلال و کندی که پیش از این نیز در سرویس پیام رسان وایبر دیده شده است مربوط به کل جهان است یا فقط ایران.

در کنار اختلال روی سرویس تلگرام کاربران سیم‏کارت‏های ایرانسل نیز در استفاده از اینترنت G۳ و G۴ این شرکت با مشکل مواجه هستند. حتی گزارش‏هایی درخصوص از دسترس خارج شدن شبکه این اپراتور در روز دوشنبه نیز منتشر شده است. بسیاری از کاربران سیم‏کارت‏های ایرانسل از عصر روز دوشنبه امکان برقراری تماس داخل شبکه، ارسال پیامک و استفاده از دیتای همراه خود را نداشته‏ اند. این اختلال نیز تا زمان نگارش این خبر ادامه داشته است. یکی از مسوولان روابط عمومی شرکت ایرانسل در تماس «دنیای اقتصاد» اعلام کرد که این شبکه در حالت عادی است و به جز روز جمعه و به دلیل به‌روزرسانی شبکه این اپراتور تا کنون اختلالی در شبکه گزارش نشده است.