جی اس ام: با عرضه iOS ۹ شاهد از کار افتادن LTE برخی اپراتورهای سراسر دنیا بودیم که ایرانسل هم جزوشان بود. حال این مشکل برطرف شده و تا هفته‏های آتی کاربران ایرانسلی آی‌فون می‏توانند دوباره با آن کار کنند.

چند هفته قبل شرکت اپل iOS ۹ را منتشر کرد. گزارش‏ها حاکی است تعدادی از کاربرانی که به این نسخه به‏روزرسانی کردند شاهد از کار افتادن LTE روی آی‌فون‏های خود بودند. دلیل اصلی مشکل هم این بود که اپراتورهایی که مجوز لازم شبکه‏های ۴G/ LTE را از اپل دریافت نکرده بودند از این امکان روی آی‌فون پشتیبانی نمی‏کردند.

اپل هم اعلام کرده بود این سخت‏گیری‏ها فقط به‏نفع کاربران است، زیرا این شرکت در iOS ۹ تمرکز بسیاری بر مصرف بهینه باتری داشته و اپراتورها باید استانداردهای لازم را از این شرکت دریافت کنند تا آی‌فون هنگام استفاده از اینترنت، تماس و پیام بیش از حد باتری مصرف نکند.

حالا خبر خوب این است که این مشکل در iOS ۹.۱ Beta ۵ و iOS ۹.۱ Public Beta ۵ برطرف شده و به‏زودی، با عرضه نسخه نهایی iOS ۹.۱ در ماه نوامبر (مطابق با اواخر آبان یا اوایل آذر) تمام کاربران ایرانسل می‏توانند از LTE روی آی‌فون خود استفاده کنند.