فارنت: دو غول کره‏ای در نمایشگاه سئول در مقابل یکدیگر قد علم‏ کردند تا جدیدترین فناوری‏های باتری ابزارهای پوشیدنی را به رخ یکدیگر بکشند.

هر چند تجهیزات سخت‏افزاری پیشرفت‌های خوبی در سال‌های اخیر کرده‌اند، اما هنوز باتری‏ها پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه نکرده‌اند. این مشکل به‌خصوص در ساعت‏های هوشمند که جای زیادی برای باتری ندارند بیشتر به چشم می‏خورد، از طرف دیگر کاربران نیز انتظار دارند ساعت هوشمند آنها شارژ بیشتری را نگه دارد. با این حساب کاملا مشخص است که بهبود باتری‏ها بدون شک به افزایش محبوبیت ساعت‏های هوشمند کمک می‏کند و این امر در نهایت به فروش بیشتر این سوگلی‏های فناوری منجر خواهد شد. سامسونگ که ساعت‏های هوشمند این شرکت در حال حاضر نیز پرطرفدار هستند، برای بیشتر کردن سهم خود در این بازار دو مدل باتری قابل انعطاف جدید معرفی کرد.

مدل اول باتری است که حالت نوار مانند دارد و تنها ۳/ ۰ میلی‏متر ضخامت آن است، ‏این باتری از جنس فایبر قابل انعطاف ساخته شده. جالب اینجا است که این ابعاد ظریف باعث می‏شود به راحتی آن‌را در گردن‏بند، گل سر و سایر اشیای زینتی ظریف جاسازی کرد. سامسونگ دست پر به این نمایشگاه آمده بود و باتری دیگری نیز معرفی کرد که در بند ساعت تعبیه می‏شود، این بند جدید تا ۵۰ سلول باتری را در خود جای می‏دهد و در مقابل ۵ هزار بار خم شدن نیز مقاومت نشان می‏دهد. از طرف دیگر ال‏جی نیز حرف‏های زیادی برای گفتن داشت و فناوری باتری‏های سیم‏دار (wire battery) را معرفی کرد، این فناوری را دو سال پیش نیز از جانب ال‏جی شاهد بودیم. جالب اینجاست که باتری‏ ساخته شده توسط ال‏جی قادر است دو نیم شود بدون آنکه از وسط شکسته شود. باتری شش ضلعی ال‏جی نیز که پارسال معرفی شده بود در این مراسم خودنمایی می‏کرد. طراحی این باتری به نحوی است که باعث می‏شود ظرفیت باتری ساعت‏های هوشمند فعلی به دوبرابر افزایش یابد.