ساخت کوچک‌ترین و کم مصرف‏ترین کارت گرافیک جهان به کمک نانوفناوری

تجربه انجام بازی‏های سنگین گرافیکی در محیط خانه به کمک کارت گرافیکی جدید شرکت ای‏ ام‏ دی به وقوع پیوسته‏ است. کوچک‌ترین و کم مصرف‏ترین کارت گرافیک موجود با استفاده از نانوفناوری توسط این شرکت ساخته‏ شده‏ است.

به گزارش «ایسنا» شرکت ای‏ ام‏ دی همچنان مرزهای طراحی کارت‏های گرافیک را درمی‏ نوردد و در این اواخر، ساخت کارت گرافیک AMD Radeon™ R۹ Nano که سریع‏ترین و کوچک‏ترین کارت گرافیک ITX است و امکان بازی‏های گرافیکی سنگین را در منزل و محیطی آرام توسط رایانه‏ های کوچک به وجود‏آورده، اعلام کرده‏ است. کارت گرافیک AMD Radeon™ R۹ Nano برای اولین بار در سطح جهان در نمایشگاه سرگرمی ‏های الکترونیکی (Electronic Entertainment Expo) در لس آنجلس در ژوئن سال ۲۰۱۵ برای طرفداران بازی‏های رایانه ای به نمایش گذاشته‏ شد، بر اساس تراشه‏ های گرافیکی‏ به نام فیجی(Fiji) ساخته شده است و علاوه‌بر کارت‏های گرافیک AMD Radeon™ R۹ Fury و R۹ Fury X AMD Radeon™ سومین کارت گرافیک ساخته‏ شده بر پایه این تراشه است.

خانواده کارت‏های گرافیک AMD Radeon™ R۹ Fury که بر اساس تراشه‏ های فیجی ساخته شده‏ اند، با استفاده از حافظه‏ هایی با پهنای باند بالا(High-Bandwidth Memory) به‌منظور کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان برای ایجاد رزولوشن‏ های بالا، تجارب بی‏نظیری را برای علاقه‏مندان به ارمغان آورده و نقطه عطفی در بازی‏های رایانه‏ای ایجاد کرده ‏اند. کارت گرافیک AMD Radeon R۹ Nano، کم‏ مصرف‏ترین و کوچک‏ترین کارت گرافیک ITX است و ۳۰ درصد قدرت عملکرد بیشتر و ۳۰ درصد مصرف توان کمتر نسبت به نسل‏ قبلی کارت‏های‏ ای‏ ام‏ دی (کارت‏های گرافیک Radeon ™ R۹ ۲۹۰X) دارد. ای‏ ام‏ دی به کمک کارت‏های گرافیک Radeon™ R۹ Nano، با طراحی کوچک و محیط بسیار آرام برای بهبود بازی‏های جدید روی آخرین رابط برنامه‏های کاربردی مانند DirectX® ۱۲، اجرای انواع بازی‏ها را در منزل ممکن می‏سازد.