خبرگزاری فارس: اگر چه گوگل از الگوریتم پیچیده و پیشرفته‌ای برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده می‏کند، اما تقویت این الگوریتم برای ارتقای سرقت و دقت جست‌وجوگر گوگل در دستور کار قرار گرفته است.

گوگل برای تعیین نتایج به نمایش درآمده و نحوه چینش آنها از روش‌های مختلف و متنوعی استفاده می‌کند و حال قصد دارد فناوری‌های تازه‌تری را به منطور ارتقای جست‌وجوگر این شرکت به‌کار بگیرد. گرگ کورادو یکی از دانشمندان ارشد گوگل اخیرا افشا کرده که بخش قابل توجهی از جست‌وجوهای گوگل با استفاده از یک سیستم اطلاعاتی هوش مصنوعی جدید موسوم به RankBrain صورت می‌گیرد.

وی توضیح داده که ۱۵ درصد از جست‌وجوهای روزانه در گوگل جدید هستند و قبلا صورت نگرفته‌اند. بسیاری از این جست‌وجوها هم پیچیده بوده و یافتن جوابشان کار ساده‌ای نیست. بنابراین RankBrain به جای تکیه بر روش‌های سنتی تفسیر و درک پرسش‌ها به زبان نوشتاری سوال توجه می‌کند و آن را ماهیتی ریاضی می‌بخشد تا درک آن برای ماشین‌ها ساده‌تر شود.

طراحی موور هوش مصنوعی RankBrain یک‌سال طول کشیده و پنج مهندس و از جمله Yonghui Wu و Thomas Strohmann به‌طور تمام وقت روی آن کار کرده‌اند.