آمازون در فکر تولید لباس

آی تی ایران: بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین جهان (آمازون) نشان داده که علاوه‌بر فروش از ساخت محصولات پیچیده در بازاری شلوغ و پربازیگر ابایی ندارد. نمونه آن را در ساخت تلفن همراه، کتاب خوان، تبلت و اسپیکر دیده‏ایم. حالا آمازون ظاهرا می‏خواهد به‌زودی لباس‏هایی را عرضه کند که خود تولید کرده و برند آمازون را روی خود دارند.

به گفته Jeff Yurcisin مدیرعامل بخش Fashion آمازون این شرکت در نظر دارد تا خط تولید لباس‏های خود را ایجاد کند از گپ‏ (فاصله)‏ای که در این بازار وجود دارد کاسته شود.

او می‏گوید: بسیاری از مشتریان ما عاشق برند هستند و بسیاری از برندها هم با آمازون کار می‏کنند که بخش قابل توجهی از درآمد آمازون هم از آنهاست. اما برخی برندها هم هستند که به هر دلیلی مسیر فروش از طریق آمازون را انتخاب نکرده‏اند و اینجا یک گپ وجود دارد که مشتریان آمازون در آن نیازهایشان برطرف نشده است. هم‌اکنون نیز آمازون خود محصولاتی مثل جین تولید می‏کند که تحت نام‏های دیگری به فروش می‏رساند.

آمازون فشن یک بخش اختصاصی این خرده فروش آنلاین است که در آن نام‏های مشهوری مانند Calvin Klein و Levi's حضور دارند. اما اگر یک برند علاقه‏ای به فروش یک محصول از طریق آمازون نداشته باشد، این شرکت می‏تواند آن محصول را با نام خود به فروش برساند.