دنیای اقتصاد: این روزها تبلت‌‌ها و گوشی‌های هوشمند که برخی از آنها هم به قلم‌های خاصی مجهز شده‌اند امکان انجام هر کاری را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. یکی از کارهایی که با این دستگاه‌ها با آن صفحه‌نمایشگرهای بزرگ و با کیفیتشان می‌توان انجام داد طراحی و خلق آثار گرافیک است.

حتی اگر در این زمینه سر رشته هم نداشته باشید به کمک برخی اپلیکیشن‌های طراحی می‌توانید به سادگی این هنر را یاد بگیرید و شروع به کار کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم روی تبلت یا گوشی خود نصب و از آن استفاده کنید، ‌Fresh Paint است. این نرم‌افزارتوسط شرکت مایکروسافت طراحی شده و در واقع نسخه پیشرفته برنامه Paint در سیستم‌عامل ویندوز است.

محیط این اپ مانند همان برنامه Paint بسیار ساده طراحی شده است. شما در این برنامه با یک کاغذ روشن و ابزار‌های مختلف مربوط به نقاشی روبه‌رو هستید. برنامه Fresh Paint دارای سه کلید کاربردی در گوشه بالا سمت چپ صفحه است که به ترتیب Tools، Gallery و Surface نام دارند.

برای شروع کافی است که ابزار مناسب برای ایجاد نقاشی خود مانند قلمو، گچ، پاک کن، خودکار و... را انتخاب کنید. این برنامه برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا نوع سطحی را که قصد نقاشی روی آن را دارید، مشخص کنید. برای مثال می‌توانید انواع مختلفی کاغذ را انتخاب کنید که در میزان روشنایی و نرمی و زبری متفاوت هستند. همچنین رنگ زمینه نقاشی شما نیز در قسمت مربوط به پس زمینه قابل تغییر است.

Fresh Paint علاوه بر قابلیت‌های متنوع برای نقاشی کردن، امکان ویرایش تصاویر واقعی و تبدیل آنها به تصاویر شبیه به نقاشی را نیز فراهم می‌کند.

این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم‌عامل ویندوز فون قرار گرفته است. برای استفاده از امکانات این اپ از طریق کامپیوتر نیز می‌توانید به سایت

www.freshpaintart.com سر بزنید.