به‏روزرسانی ویندوز ۱۰ موبایلی برای مدل‏های قدیمی Lumia

موبنا: نسخه موبایلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ همراه با سه گوشی هوشمند Lumia ۹۵۰، Lumia ۹۵۰ XL و Lumia ۵۵۰ مایکروسافت به کاربران جهانی معرفی شد. ‏این گوشی‏های هوشمند از ماه آینده به‌صورت رسمی وارد بازار جهانی می‏شود و مابقی کاربران منتظر آن هستند تا نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایلی را روی دستگاه‏های قدیمی‏تر ویندوزی هم در اختیار بگیرند.

شرکت مایکروسافت از ابتدا قول داد مدل‏های قدیمی‏تر سری گوشی‏های Lumia که روی آنها ویندوز ۸٫۱ نصب شده است هم می‏توانند به‌زودی این به‏روزرسانی را دریافت کنند.

این گوشی‏های قدیمی تاکنون می‏توانستند نسخه‏های آزمایشی ویندوز ۱۰ را در اختیار بگیرند. ولی مایکروسافت امروز اعلام کردند که به‌زودی به‏روزرسانی رسمی برای آنها انجام می‏شود. مایکروسافت اعلام کرد از تاریخ ۱۴ دسامبر یعنی حدود یک ماه دیگر کاربران جهانی می‏توانند دستگاه‏های قدیمی Lumia را به ویندوز ۱۰ مجهز کنند.

لیست گوشی‏هایی که قرار است در این تاریخ به ویندوز ۱۰ مجهز شوند به قرار زیر اعلام شده است: Lumia ۶۳۰، ۶۳۵، ۶۴۰، ۷۳۵، ۸۳۰. مایکروسافت همچنین اعلام کرد از تاریخ اول فوریه ۲۰۱۶ هم گوشی‏های زیر را به این سیستم‌عامل مجهز می‏کند: Lumia ۵۲۰، ۵۳۲، ۶۲۵، ۷۲۰، ۸۲۰، ۹۲۰، ۹۲۵، ۹۳۰، ۱۰۲۰، ۱۳۲۰.