فارنت: بنابر گزارش‏های منتشر شده، گوگل پس از سال‏ها تولید گوشی‏های هوشمند با برند نکسوس و با مشارکت شرکت‌های مطرح تولیدکننده تلفن همراه ظاهرا تصمیم گرفته این بار خودش دست به‌کار شده و صفر تا صد گوشی هوشمندش را خودش بسازد!

اگر این گزارش ( یا شایعه!) درست باشد گوگل به رقیبی برای شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‏جی، اچ‏تی‏سی و سونی در می‏آید که تمام آنها (به جز سونی البته) تاکنون در ساخت گوشی‏های نکسوس با این شرکت همکاری داشته‏اند.

چند روز پیش گزارشی مبنی بر تصمیم گوگل برای طراحی و ساخت پردازنده خود داشتیم و با کنار هم گذاشتن مولفه‌های خبری منتشر شده در این خصوص و اینکه این شرکت صاحب قدرتمندترین سیستم عامل همراه از نظر سهم بازار است، می‏توان حداقل امیدواری برای صحت این موضوع را در نظر گرفت.

گوگل تاکنون در روند ساخت گوشی‏های نکسوس که با مشارکت برندهای مطرح تولیدکننده تلفن همراه صورت گرفته تنها به عرضه آخرین نسخه اندروید روی آنها و ارائه جدیدترین آپدیت‏های سیستم عامل همراه خود روی آنها به عنوان اولین دستگاه‏های برخوردار از آپدیت اقدام کرده است. اگرچه گوگل سابقه ساخت مستقل محصولاتی مانند عینک هوشمند گوگل و اخیرا تبلت پیکسل سی را داشته که هم بر نرم‏افزار و هم سخت‏افزار محصول کنترل کامل داشته اما با ادامه این روند در تلفن‏های همراه می‏توان گفت گوگل راه مایکروسافت را در پیش گرفته است که حالا شاهد محصولات فراوانی با برند مایکروسافت در بازار هستیم.