فارنت: گوشی جدید اچ‏تی‏سی یعنی وان X۹ که مدتی است نقل شایعات و اخبار متعددی است، سرانجام موفق شد گواهی تایید سازمان صدور گواهی‏نامه تجهیزات مخابراتی چین را که آن را با نام TENNA می‏شناسیم اخذ کند.

در لیست مشخصات TENNA آمده که محصول جدید اچ‏تی‏سی از یک پردازنده هشت هسته‏ای با فرکانس ۲/ ۲ گیگاهرتز قدرت گرفته و از یک صفحه‏نمایش ۵/ ۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی که تا یک ترابایت قابل ارتقا است برخوردار بوده و یک باتری ۳ هزار میلی‏آمپرساعتی وظیفه تامین انرژی موردنیاز دستگاه را بر عهده خواهد داشت.

در بحث امکانات تصویربرداری نیز، وان X۹ از یک دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسل در جلو بهره خواهد برد.

این گوشی تازه‏نفس که قرار است میزبان نسخه ۵.۰.۲ سیستم‏عامل محبوب اندروید باشد، ابعادی برابر با ۲/ ۱۵۳ در ۹/ ۷۵ در ۹۹/ ۷ میلی‏متری داشته و وزنی در حدود ۱۷۴ گرم خواهد داشت. وان X۹ اچ‏تی‏سی در زمینه قابلیت‏های اتصال و ارتباط از بلوتوث، یو‏اس‏بی، GPS، TD-SCDMA، TD-LTE، ۴G LTE FDD و WCDMA پشتیبانی خواهد کرد.

اچ‏تی‏سی در مورد زمان عرضه این گوشی تازه‏نفس تنها به گفتن اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی بسنده کرده و اطلاعات دقیق‏تری را در اختیار قرار نداده است. انتظار می‏رود این شرکت تایوانی چند ماه زودتر از پرچمدار جدید خود یعنی وان M۱۰، وان X۹ را معرفی کند.