تعداد کاربران اینترنت در هند

آی‌تی ایران: هند با داشتن ۴۰۲ میلیون کاربر اینترنت در جهان جایگاه دوم جهان از نظر تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است.

آمریکا با داشتن ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت همچنان جایگاه نخست را در این زمینه در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد شتاب کشورهای دیگر در توسعه اینترنت بسیار بالاتر است. هند به‌طور فزاینده‌ای در حال توسعه اینترنت در بین مردم خود است، در حالی که این کشور در پایان ماه اکتبر ۳۷۵ میلیون کاربر اینترنت داشته حالا اعلام کرده این تعداد در ماه دسامبر (حدود ۱۲ روز دیگر) به ۴۰۲ میلیون نفر خواهد رسید.

براساس اعلام موسسه تحقیقاتی IMRB یک دهه طول کشید تا تعداد کاربران هندی از ۱۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون نفر برسد و ۳ سال طول کشید تا این ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند اما تنها یک سال طول کشیده تا تعداد کاربران هند از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیون نفر برسد. بر اساس این گزارش تعداد کاربران هندی نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۴۶۲ میلیون نفر برسد.

بنا بر این گزارش حدود ۷۶ درصد کاربران اینترنت در هند از طریق موبایل خود به این شبکه متصلند. در این میان ۷۱ درصد کاربران مرد و ۲۹ درصد آنها زن هستند. البته این اختلاف اتصال بین زن و مرد در شهرهای هند وضعیت بهتری دارد به نوعی که در شهرها ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن هستند. نکته قابل‌توجه اینکه رشد دسترسی زنان هندی به اینترنت (۳۸ درصد) سریع‌تر از مردان این کشور (۲۸ درصد) است. به‌رغم این هنوز تنها یک‌سوم جمعیت این کشور به اینترنت متصلند.